چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۵۳:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۵ ساعت ۱۳:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار سقز بر گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه

فرماندار سقز در پیامی به مناسبت پنجم دی ماه، سالروز زلزله بم، روز ملّی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، پیامی صادر کرد و خواستار تلاش تمام مسئولان و مردم برای گسترش فرهنگی ایمنی در جامعه شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در پیام جعفر توان آمده است: هدف از یادآوری زلزله ویرانگر و جانسوز بم، جلب توجه عمومی به مخاطرات ناشی از وقوع پدیده‌های طبیعی مانند زلزله، سیل، طوفان، خشکسالی و شناسایی عوامل پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از آن خصوصاً تلفات جانی و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه است.
با توجه به وضعیت اقلیمی و حادثه خیز بودن کشور و بالتبع شهرستان سقز، ضرورت اقدامات پیشگیرانه برای آمادگی جهت رویارویی با حوادث و مخاطرات طبیعی، اجتناب ناپذیر است.
بی شک در شهرستان سقز برای گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه، برگزاری مانورهای زلزله در سطح مدارس، ادارات و محلات، ساخت ساختمان ها با مصالح سبک و مقاوم، توجه به پژوهش و تحقیق در حوزه بلایای طبیعی و صنعت ساختمان، تعهد کاری مهندسان به رعایت جوانب ایمنی لازم در ساخت ساختمان ها، بازسازی و مقاوم سازی خانه ها در بافت های فرسوده شهری و روستایی، اهتمام شورای اسلامی و شهرداری و نظام مهندسی ساختمان در توجه به ساخت و سازهای مهندسی و مقاوم در سطح شهرها، مورد انتظار است .
امیدوارم که با اقدامات پیشگیرانه، شاهد کاهش خسارت ناشی از وقوع رویدادها و بلایای طبیعی چون زلزله در اقصی نقاط کشور عزیزمان ایران به ویژه شهرستان سقز باشیم.