چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۵۵:۴۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۱۰/۱ ساعت ۱۶:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز در پیامی به مناسبت هفته سواد آموزی:

شتاب بخشی سواد آموزی، ضرورتی انکار ناپذیر است

فرماندار ویژه شهرستان سقز در پیامی، هفته نهضت سوادآموزی را به رئیس و کارکنان این اداره، آموزشیاران و یاوران سواد و سواد آموزی، تبریک گفت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، متن پیام جعفر توان، بدین شرح است:

سازمان نهضت سوادآموزی کشورمان ایران اسلامی، یک سازمان دولتی است که در سال ۱۳۵۸ به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند، تشکیل گردید.
این سازمان در طول حیات مبارک خود، با تلاش های وافر مجموعه مرتبط و همکار و آموزشیاران، نقشی مهم در انسداد مبادی بیسوادی و آموزش بزرگسالان برعهده داشته است که بایستی این روند با شتاب بخشی بیشتری جهت ریشه کنی بیسوادی ادامه داشته باشد.
هفته نهضت سوادآموزی امسال که با شعار محوری؛ « سواد آموزی تکلیف محور و مردم پایه» نامگذاری شده به منزله، ضرورت عمل همگان به رسالت و مسئولیت اجتماعی برای ریشه کنی بیسوادی است که در این راستا از تمام فعالان فرهنگی، قشرهای مختلف مردم و دستگاه های اجرایی، انتظار می رود که برای شتاب بخشی به سوادآموزی، یار و یاور این نهاد، باشند.
بی تردید، انسداد مبادی بی سوادی به عنوان یکی از مهمترین رسالتهای آموزش و پرورش، مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و نهادها برای شناسایی دقیق بیسوادان، توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری محله ای و افزایش کارگاه های مهارت آموزی در جوار آنها، ارائه بسته های تشویقی و ترغیبی برای جذب بیسودان، بروزرسانی اطلاعات جامعه هدف، بهره گیری از ظرفیت کمیته امداد امام (ره)، بهزیستی، بهورزان، دهیاران، فنی و حرفه ای، استفاده از ظرفیت مساجد، حذف مکان های استیجاری، افزایش مشوق ها و مساعدت در برگزاری کارگاه های مهارت افزایی باید کماکان و به جد مد نظر باشد.