دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۰:۱۹:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۱۹ ساعت ۱۳:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز در پیامی به مناسبت هفته پژوهش و فناوری:

مدارس و دانشگاه ها، مبدا تولید دانش و اشتغال آفرین باشند

فرماندار ویژه سقز در پیامی، آغاز هفته پژوهش و فناوری را به پژوهشگران این شهرستان در عرصه های علم و فناوری؛ دانش آموزان، دانشجویان، استادان، طلبه ها و ماموستایان و تلاشگران در مراکز نوآوری و شکوفایی، تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، متن پیام جعفر توان، بدین شرح است: هفته پژوهش و فناوری سال ۱۴۰۱ که با عنوان های؛ جهاد تبیین و دستاوردهای علمی و فناوری، مدرسه و آینده سازان خلاق، علوم انسانی و علوم پایه – ارکان اقتصاد دانش‌بنیان، دانشگاه، مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، پژوهش و فناوری، بنیان مرجعیت و دیپلماسی علمی و دانشمندان و سرآمدان علمی؛ پیشران پژوهش و فناوری نامگذاری شده است، نشان دهنده جایگاه رفیع این مهم در سازندگی و آبادانی کشورمان است.
امید است پژوهشگران با حفظ روحیه علم جویی و علم پژوهشی و با اعتقاد به این ضرورت که حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاهها، مبدا تحول خواهی، ارکان توسعه و مرجع دانش و آینده سازی است، برای این مرز و بوم کماکان و پیوسته تلاش کنند.
همچنین با این نظرگاه که پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین است، بایستی در راستای رشد تولیدات کیفی علم، توجه به نانوتکنولوژی و فناوری های نوین، بهره گیری از فناوری های روز برای خدمت به جامعه، حرکت از اقتصاد آموزشی به سمت اقتصاد مهارتی، تلاش دانشگاه ها برای مسئله محوری و کارآفرینی، جذب رشته های تحصیلی بر اساس نیاز روز، تلاش برای عقد قرارداد و حمایت های مالی و اجرای قراردادهای پژوهشی دانشگاه با صنعت و جامعه و ارتباط پژوهشگران با این حوزه، اتصال دانشگاه ها به حوزه فناوری و عرصه دانش بنیان، تولید ایده برای کارآفرینی و اشتغال زایی، بیش از گذشته کوشا باشند.
دستگاه های اجرایی نیز بایستی بیش از گذشته با علم و اعتقاد به اینکه، پژوهش و فناوری، کارگشا و مسئله محور است، از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز نوآوری و شکوفایی برای رفع مسایل، بهره گیرند.
نیز تلاش مدیران مربوطه برای جذب اعتبارات جهت تکمیل و توسعه پژوهش سراهای آموزش و پرورش برای تجهیز کارگاه ها دانش آموزی باید به جد رصد شود.
با تجلیل از تلاش های گران سنگ فعالان عرصه علم و فناوری برای دلسوزی جهت آبادانی میهن، از خداوندگار خواستار و خواهانم که؛ نهال وجودتان به یمن بهره مندی از چشمه زلال علم، فناوری و تقوا، در مسیر رشد و بالندگی قرار گیرد و عمری پربار و پربرکت داشته باشید، از صمیم قلب، توفیق، سعادت و سربلندیتان را آرزومندم.