پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۲۱:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۹/۱۰ ساعت ۱۷:۳۳
لینک کوتاه مطلب:

با حضور رییس جمهور در کردستان؛

عملیات اجرایی کارخانه طلای شهرستان سقز آغاز شد

عملیات اجرایی کارخانه طلای شهرستان سقز با سرمایه گذاری هزار و 370 میلیارد تومان روز پنجشنبه همزمان با حضور رییس جمهور در کردستان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، عملیات احداث این طرح پیشران، با دستور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سنندج و به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.
جعفر توان در آیین کلنگ زنی اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری این کلان پروژه و از طرحهای پیشران توسعه استان کردستان ۱۳۷۰ میلیارد تومان ( ریالی و ارزی) است.
وی اضافه نمود: ساخت کارخانه احداث طلای سقز، سال ۱۴۰۰ مجوزهای لازم را اخذ نموده و قرار است سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.
بختیار خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم اظهار داشت: این پروژه که در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار اجرا می شود، سرمایه گذارآن، هلدینگ شستا ( شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی) و بهره بردار آن، شرکت معادن طلای استان کردستان است.
وی اضافه نمود: ذخیره کانسنگ اسیدی آن ۱٫۴ میلیون تُن و ذخیره سولفیدی آن ۸٫۸ میلون تُن است که به ترتیب سالانه ۲۷ هزار و ۸۰۰ تُن و ۱۷۲ هزار و ۲۰۰ تُن از آن برداشت می شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که این طرح برای ۳۵۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد کند، ادامه داد: محصول تولیدی این کارخانه شمش طلا خواهد بود و سالانه ۵۰۰ کیلوگرم شمش طلا از آن برداشت خواهد شد.
در آیین کلنگ زنی که در روستای مازوجدار برگزارشد، بختیار خلیقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان، محمود قادر مرزی، مدیر عامل شرکت توسعه معادن طلای استان کردستان، خانواده شهدا، اعضای شورای اداری، رئیس شورای شهرستان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرداران و مردم روستا حضور داشتند.