پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۳۸:۲۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۱۱ ساعت ۱۶:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

تجمع دشمن شکن 13 آبان در سقز برگزار می شود

تاکید فرماندار سقز بر حضور حداکثری مردم در تجمع یوم ا..۱۳ آبان

فرماندار سقز در جلسه تعامل، هماهنگی و برنامه ريزي بزرگداشت يوم الله 13 آبان 1401، اظهار داشت: این روز مبارک، سالگرد سه رویداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان افزود: تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی (سفارت امریکا) در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سه رویداد متفاوت بودند، ولی هر یک، در شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی نقش خاصی ایفا کردند.
توان ادامه داد: هویت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همین دلیل این روز «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده شده است.
وی عنوان نمود: در تاریخ هر کشور، روزها و ایام خاصی وجود دارد که سیزدهم آبان به دلیل شکل دادن به حرکت انقلاب اسلامی، روزی به یادماندنی است که در قلب مردم حک شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سقز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، عنوان نمود: با لطف خداوند و درایت های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و بصیرت و هوشیاری مردم عزیزمان، کشورمان در دهه پنجم خود، قدرتمند و با عزت به مسیر اسلامی و استکبارستیزی خود ادامه می دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه کارگزاران در نظام اسلامی، مسئول هستند و نظام اسلامی، متعلق به همه مردم است، بر حضور حداکثری در تجمع ۱۳ آبان، حضور تمام کارکنان، دعوت ادارات از جامعه هدف و تحت پوشش، تصریح نمود.
جعفر توان در بخشی دیگر از سخنان خود، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع)، شهادت و زخمی شدن جمعی از هموطنان در این حادثه تروریستی را تسلیت عرض نمود.
وی با اشاره به اعتراض ها و حوادث اخیر، تصریح نمود: بایستی در قالب جهاد تبیین و حلقه های روشنگری، هر نوع شبه افکنی به بهترین نحو ممکن برای دهه ۸۰ و ۹۰ تشریح و تبیین شود.
فرماندار سقز همچنین با تاکید بر اینکه صف اعتراض از اغتشاش جداست، یادآور شد: اموال عمومی، مربوط به حق الناس است و تخریب آن بر اساس اقدام ها و حرکات ناشی از احساسات و هیجانات، به ضرور منافع عمومی شهرستان و ایران اسلامی است.
ماموستا سید حسین حسینی، امام جمعه سقز هم با اشاره به اهمیت وحدت و اموال و منافع عمومی در جامعه اسلامی، اضافه نمود: در نارضایتی ها، صف اعتراض از اغتشاش جداست و باید همه حافظ جان، مال و ناموس و اموال عمومی باشیم.
در ادامه، سرهنگ جباری، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حاج آقا جمادیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، علیپور، رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه، ماموستا حسینی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی و خشکدامن، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، پیرامون ضرورت حضور حداکثری، دعوت از قشرهای مختلف، برگزاری آیین زنگ استکبار ستیزی، انتقال ارزش های اسلامی، تقدیر از تدبیر مسئولان و مردم و اطلاع رسانی به موقع برای شرکت در تجمع دشمن شکن ۱۳ آبان تاکید نمودند.