جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۴:۱۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۸/۱ ساعت ۱۷:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: برنامه های کاربردی در حوزه سالمندان تدوین شود

فرماندار سقز در شورای ساماندهی امور سالمندان با اشاره به فرایند جهانی شدن سالخوردگی و اینکه 11.5 درصد از جمعیت این شهرستان سالمند است، خواستار تدوین برنامه های کاربردی در این حوزه شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جعفر توان، نقش حمایت های اجتماعی در کیفیت زندگی سالمندان، فرهنگ سازی و افزایش خدمات مراقبت سالمندان را مناسب برشمرد و بر ادامه این روند تاکید نمود.
توان، خواستار تسریع در اتمام ساختمان خانه امید بازنشستگان، تقویت برنامه های حوزه بهداشتی برای سالمندان و تقویت ورزش همگانی و طرح پیشگیری از معلولیت های دوران سالمندی شد.
همچنین توان در این جلسه که به صورت مشترک با کمیته مناسب سازی برگزار شد، بر توجه به مفاد قانون جامع حمایت از معلولان، ضرورت عدالت در دسترسی افراد دارای معلولیت و سالمندان به امکانات شهری تصریح نمود.
توان با بیان اینکه، ادارات از محل اعتبارات تملک دارایی ها برای مناسب سازی هزینه کنند، همچنین خواستار تلاش جهت جذب همزمان اعتبارات از طریق اداره کل مربوطه، شد.
مناسب سازی پایانه، مناسب سازی معابر دسترسی به مدارس استثنایی، مناسب سازی داروخانه های شبانه روزی، تخصیص یک درصد از بودجه عمرانی توسط شهرداری به بحث مناسب سازی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.
رئیس اداره بهزیستی سقز هم، وجود ساختمان های فرسود، فضای ناکافی و نبود اعتبار را از مشکلات مناسب سازی در حوزه اداری برشمرد.
سید منصور حیدری، خواستار فعال شدن کمیته های تخصصی شورای سالمندان و توجه به شاخص دسترسی مناسب در ورودی ها، آسانسور و سرویس بهداشتی در بحث مناسب سازی ادارات شد.