جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۴:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۲۷ ساعت ۲۱:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

اختصاص بیش از ۳۱ میلیارد تومان اعتبار به شهرداری شهرستان سقز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان اظهار داشت: در 6 ماهه اول سالجاری از منابع مختلف 29 میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرداری سقز، یک میلیارد و 382 میلیون تومان به شهرداری صاحب و 795 میلیون تومان به شهرداری سنته، اعتبار پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، کیومرث حبیبی در سفر به سقز و نشست با فرماندار، مدیران استانی و شهرستانی افزود: شهرداری ها ضمن تعریف پروژه برای جذب تسهیلات از محل های مختلف از جمله ستاد بازآفرینی تلاش کنند.
حبیبی با بیان اینکه نبود مدیریت واحدی شهری یکی از مشکلات است بر هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی در راستای ارائه خدمات بیشتر به مردم تصریح نمود.
وی همچنین با اشاره به اقدامات مناسب در شهر سقز برای عقب نشینی ادارات دولتی جهت تعریض معابر، این اقدام فرماندار سقز برای دعوت از مدیران کل را ستود و ادامه داد: این اقدام، گشایش فضایی برای آزادی حرکتی و ترددی شهروندان است.
معاون استاندار کردستان در بحث وجود پروژه های نیمه تمام در سقز و دیگر شهرستان های استان عنوان نمود: برای اتمام طرحهای نیمه تمام ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
حبیبی با بیان اینکه، راه، اساس توسعه استان است، افزود: از محل سفر رئیس جمهور به کردستان ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طرح مصوب شده است که۳۵ درصد آن به حوزه راه اختصاص خواهد یافت.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر دوم خود به سقز، مطالبه گری فرماندار سقز را ستود و تصریح نمود: مدیران استانی با سفر به شهرستان ها، بایستی نسبت به تعهدات عمل کنند.
وی با اشاره به ضرورت اتمام کریدور شمال- جنوب افزود: بر اساس اعتبار جدید ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای قطعه های باقی مانده اعتبار لازم است.
وی همچنین با اشاره به نیاز مردم به مسکن، عدم واگذاری زمین های مازاد ادارات برای ساخت مسکن جهت مردم بدون مسکن را بی توجهی به منافع عمومی برشمرد.
مدیر کل راه و شهرسازی کردستان هم با اشاره به پیشرفت مناسب مسکن ملی در سقز و استان اظهار امیدواری نمود که پرونده مسکن ملی در ۴ سال در استان بسته شود.
الیاسی، کمبود زمین و تولید مسکن را از بزرگترین مشکلات استان کردستان برشمرد و یادآور شد سالانه این اداره کل بایستی ۴۵۰ میلیارد تومان از محل منابع داخلی برای تولید مسکن صرف کند.