شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۰:۱۸:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۱۹ ساعت ۱۱:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

نشست فرماندار سقز با 4 سرمایه گذار

سرمایه گذاری شیشه و بلور کاوه در سقز، قطعی شد

فرماندار سقز برای دعوت از سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، با مسئولان شرکت های شیشه و بلور کاوه، آنیکا فام پرند، پروفیل موکریان برای اجرای طرح تولید نورد گرم و همچنین برادران رمضانی برای تولید ظروف تفلون و بدنه لوازم خانگی دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در دیدار و نشست با عضو هیات مدیره شرکت «کاوه سودا» از زیرمجموعه های هلدینگ شیشه و بلور کاوه، با اشاره به ضرورت استفاده از معادن شهرستان برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی، اظهار داشت: عزم این شرکت بزرگ ستودنی است.
جعفر توان در این نشست که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان و معاونان معدنی و طرح و برنامه این سازمان، هم حضور داشتند، افزود:به دلیل اهمیت معادن شهرستان و ذخیره های مناسب قطعی و خلوص بالای مواد معدنی، پای سرمایه گذار بزرگ شستا به شهرستان سقز باز شده است.
وی در دیدار جداگانه با سرمایه گذاران، تصریح نمود: با تمام وجود از سرمایه گذاران حمایت خواهیم نمود و سازمان ها و دستگاه های اجرایی در شهرستان و استان و از طریق رایزنی استاندار محترم با وزرا، برای تسهیلگری امور در کنار سرمایه گذاران خواهیم بود.
وی عنوان نمود: عدم خروج مواد اولیه، جذب سرمایه گذاران، اشتغال زایی و کمک به رونق اقتصادی شهرستان، از دغدغه های جدی استان و شهرستان، در بحث معادن است.
در این نشست، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه باغات و ظرفیت معادن فلزی و معدنی سقز را برای سرمایه گذاری و ایجاد صنایع فرآوری، مناسب برشمرد.
بختیار خلیقی اضافه نمود: به دلیل وضعیت اکتشافی مناسب و شناخت نسبت به ذخایر قطعی به ویژه زمین شناسی جوان سقز و ذخایر خوب آهن و سیلیس در این شهرستان، آینده معادن استان کردستان، بسیار مناسب و امیدوارکننده است.
وی یادآور شد: در راستای نهضت اشتغال آفرینی و اشتغال زایی، سازمان در قالب بسته های حمایتی از سرمایه گذاران، حمایت خواهد نمود.
در این نشست، همچنین پیرامون بسترسازی برای صدور جواز، واگذاری زمین، بررسی توجیه اقتصادی، فنی و مالی طرح ها،ضرورت تکمیل زنجیره فولاد، فراهم سازی بسترهای آب، برق و گاز برای طرح ها، بحث و بررسی شد.