شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۴:۴۰:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۱۴ ساعت ۱۷:۴۹
لینک کوتاه مطلب:

آیین کلنگ زنی ساخت دو مدرسه خیر ساز در روستاهای سقز برگزار شد

ساخت ۱۰ مدرسه توسط موسسه موج مهربانی در شهرستان سقز

کلنگ ساخت دو مدرسه یک کلاسه در دو روستای « شقویف» و « قشلاق قاضی» با حضور فرماندار سقز و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، به زمین زده شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، فرماندار سقز در آیین کنگ زنی ساخت مدرسه خیرساز در روستای شقویف، عزم جدی موسسه موج مهربانی را ستود و اظهار داشت: اتمام مدرسه « بله جر» و آغاز به کار ساخت مدرسه در روستاهای «کانی کبود»، شقویف و قشلاق قاضی و برنامه ریزی برای ساخت ۶ مدرسه دیگر، کاری بسیار ارزشمند است.
جعفر توان همچنین با اشاره به ترک تحصیل برخی از دانش آموزان بخش مرکزی به واسطه نبود مدرسه شبانه روزی از مدیرعامل موسسه موج مهربانی خواست تا برای ساخت آموزشگاه شبانه روزی، کودکان این منطقه را یاری دهد.
توان اضافه نمود: در صورت قول مساعدت موسسه موج مهربانی برای ساخت مدرسه شبانه روزی، اعتبارات لازم از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز برای ساخت در نظرگرفته خواهد شد.
مدیر عامل موسسه موج مهربانی نیز در این آیین با بیان اینکه توجه به عدالت آموزشی از شعارهای اصلی این بنیاد است، افزود: از سال ۱۳۹۴ کار مدرسه سازی را در « قصرقند» سیستان و بلوچستان، توسط خانواده اعضای موسسه با یک کلاس درس شروع نمودیم و تاکنون ۲۲ مدرسه تحویل داده ایم.
الطافی افزود: در ۶ ماهه اول سالجاری ۷ پروژه آموزشی با اعتبار ۹ میلیارد تومان تحویل داده ایم و در ۶ ماهه دوم سال هم ۶ پروژه آموزشی در کردستان کلنگ زنی و ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه موج مهربانی، جوانترین موسسه خیرساز در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری است، اضافه نمود: ۱۷۰۰ خیر در این مسیر ما را همراهی می کنند.
او ادامه داد: این دو مدرسه در مساحت ۵۷ متر مربع به همت شرکت مهندسی و ساخت کسراوند و بنیاد خیریه موج مهربانی هر کدام با اعتبار بیش از ۴ میلیارد ریال در مدت ۵ ماه، ساخته خواهد شد.
گفتنی است در آیین کلنگ زنی این دو مدرسه، مردم روستاها، بخشداران مرکزی و سرشیو، رئیس مجمع خیران مدرسه ساز سقز و اعضای شورای بخش حضور داشتند.