شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۳:۱۱:۱۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۷/۱۲ ساعت ۱۶:۳۵
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار سقز بر توجه به صنعت فرش و دامداری در روستاهای شهرستان

فرماندار سقز در نشست با معاونان و بخشداران با بیان اینکه، اشتغال یکی از اولویت های اصلی شهرستان است، بر شناسایی ظرفیت های اشتغال تاکید و تصریح نمود: صنعت فرش و دامداری دو پتانسیل بزرگ برای اشتغال و حفظ اشتغال موجود در روستاهاست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به اینکه یکی از بالهای اقتصادی و اشتغال شهرستان، استفاده از ظرفیت های مرزی است، اضافه نمود: بازگشایی بازارچه سیف به عنوان یکی از این پتانسیل ها و از مصوبات سفر رییس جمهور به سقز، به جد پیگیر خواهد شد.
توان همچنین بر پیگیری سرمایه گذاری هُلدینگ شیشه و بلور کاوه، پیگیری مناقصه دخانیات، راه اندازی بازارچه عرضه محصولات کشاورزی، افزایش تولید گوشت، توجه به پرورش اسب، احداث گلخانه ۷۰ هکتاری، پیگیری طرحهای پیشران توسعه اقتصادی شهرستان از جمله احداث پتروشیمی، تسریع در بهره برداری از معدن طلای مازوجدار، مساعدت در احداث کارخانه آب معدنی در بخش زیویه، فعال سازی دوباره مجتمع گاوشیری آدینان و ساخت سیلو و باسکول در روستای چوملو و شهر سنته تاکید نمود.
فرماندار سقز همچنین با اشاره به درخواست صاحبان صنایع در شهرک و ناحیه صنعتی شهرستان بر رفع مشکل دیماند برق شهرک صنعتی، تکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی صاحب، تخصیص زمین برای احداث پارک علم و فناوری و رفع مشکلات ایستگاه های پمپاژ آب گردیگلان و لگزی، تصریح نمود.
وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به اهمیت نظارت عالیه بخشداران در سطح بخش، خواستار رصد اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای برای جوانان بر اساس نیازسنجی با محور اشتغال جوانان شد.
اهمیت پزشک خانواده و جذب کودکان تارک از تحصیل دو اولویت جدی بخشداران
فرماندار سقز، بر رصد و حضور پزشک خانواده، حضور مرتب و زمانبندی برنامه ریزی شده بهورزان در روستاها و روستاهای قمر، پیگیری کودکان تارک از تحصیل و بررسی دلیل ترک تحصیل و تلاش جدی برای بازگشت آنان به مدرسه از طریق تخصیص اعتبارات دهیاری ها در زمینه پرداخت هزینه سرویس و فراهم سازی خوابگاه در سطح بخش ها، اقامه نماز جماعت ظهر در ادارات و فعالیت مناسب گشت نانوایی ها تاکید نمود.
اتمام آسفالت ۲۱ کیلومتر راه روستایی و تلاش برای اتمام ۲۰ کیلومتر دیگر
فرماندار سقز همچنین با اشاره به عملکرد مناسب در سالجاری در حوزه ساخت و آسفالت راه روستایی تصریح نمود: امسال حدود ۲۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است و تلاش خواهد شد ۲۱ کیلومتر دیگر آسفالت شود و در صورت برنامه ریزی مناسب سال آینده ۶۰ کیلومتر آسفالت خواهد شد.
۱۶ طرح عمرانی در روستاهای فاقد دهیاری اجرا می شود
فرماندار سقز اظهار داشت: ۱۶ طرح عمرانی در ۱۶ آبادی شهرستان سقز با حدود یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری، اجرا می شود.
احداث خانه کارگر، احداث موزه در حمام حاج صالح، تداخلات اراضی، پیگیری احداث چمن مصنوعی در روستاها، برنامه ریزی برای تجلیل از ورزشکاران، پایش تصویری ترافیکی، پیگیری رفع مشکل کمبود معلم در مدارس، احدث شعبه دانشگاه فرهنگیان، جذب دو رشته مامایی و هوشبری برای دانشکده پرستاری سقز جهت آماده سازی برای راه اندازی مجتمع عالی سلامت، رفع مشکلات پروژه های گازرسانی در بخش سرشیو، کمبود بهورز، پیگیری ساخت ۷ مدرسه در آموزش و پرورش منطقه زیویه، تغییر بخش سرشیو از حسن سالاران به قشلاق پل، تسریع در روند واکسیناسیون کرونا، جمع آوری معتادان متجاهر و گدایان حرفه ای، جمع آوری مرغ زنده و احداث هفت خانه ورزش جدید روستایی، از دیگر مواردی بود که در این نشست سه ساعته شامگاه دوشنبه بحث و بررسی شد.