دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۵:۰۴:۳۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۴ ساعت ۱۲:۳۸
لینک کوتاه مطلب:

تقدیر فرماندار سقز از همیاری مردم روستاها برای آبادانی

فرماندار ویژه سقز در سفر به ۷ روستای بخش زیویه، مشارکت مردم آبادی به ویژه روستای "کُردکند" در عمران و آبادانی روستا را ستود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با اشاره به اهمیت اجرای طرح هادی و تاثیر آن در دید و منظر روستا افزود: با همت مردم، اعتبارات شهرستان و بنیاد مسکن برای این مهم، تلاش خواهیم نمود.
توان اضافه نمود: تلاش برای جذب تسهیلات جهت رونق کشاورزی و دامداری، تکخوانی کنتور برق، مطالعه و تکمیل طرح هادی، تقویت آنتن دهی و اینترنت، کمک به مرمت خانه عالم و سنددار نمودن منازل روستایی و افزایش برخورداری از راه مناسب از دیگر برنامه هاست.
وی همچنین خواستار مقاوم سازی منازل روستایی، ادامه تحصیل به فرزندان، توجه به اقتصاد مقاومتی، عدم خروج آرد خارج از شبکه و توجه به تغییر اقلیم در بحث کشت شد.
یک میلیارد تومان برای تکمیل کمپ گردشگری زیویه سقز اعتبار در نظرگرفته می شود
فرماندار ویژه شهرستان سقز در سفر به روستاهای “قپلانتو و زیویه”، با اعلام این مطلب از صلاح نصراللهی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست، بعد از تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه، اقدام سریع انجام شود.
جعفر توان همچنین در جمع مردم با اشاره به نزدیکی این دو روستا به تپه باستانی زیویه، غار کرفتو و تخت سلیمان، خواستار سرمایه گذاری مردم برای احداث مکانهایی جهت بوم گردی شد.
وی یادآور شد: اجرای طرحهای گردشگری نه تنها باعث معرفی شهرستان و استان بلکه باعث ارتقای اقتصاد و معیشت روستا و مردم هم خواهد شد.
مشکل کمبود آب آشامیدنی سولاکان برطرف می شود
فرماندار ویژه شهرستان سقز در سفر به روستای «سولاکان»، اظهار داشت: برای رفع مشکل آب آشامیدنی و مطالعه طرح هادی این آبادی ۳۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستان، در نظرگرفته می شود.
جعفر توان، با بیان اینکه عدالت در توزیع اعتبارات از رویکردهای شهرستان است، افزود: تکخوانی برق ۱۰۰ روستا و ارتقای اینترنت ۶۸ روستا در دست انجام است.
مردم نیز خواستار آسفالت جاده، رفع مشکل کمبود آرد، تقویت برق، پرداخت تسهیلات برای اجرای طرحهای کشاورزی و دامداری و ارتقای سرعت اینترنت شدند.
بازدید فرماندار سقز از عملیات آماده سازی آسفالت جاده روستای قپلانتو
جعفر توان، فرماندار ویژه شهرستان سقز، در سفر به ۷ روستای بخش زیویه، از عملیات آماده سازی ۳ کیلومتر مسیر جاده روستای قپلانتو بازدید نمود.
در این بازدید، علی محمدیان، معاون عمرانی فرماندار، محمود روحانی زاده، رئیس اداره راهداری و نماینده پیمانکار همراه توان بودند. این مسیر مردادماه امسال، آسفالت می شود.
جعفر توان، فرماندار ویژه سقز، دوشنبه سوم مردادماه برای دیدار با مردم روستاهای” سولاکان، کُردکند، قپلانتو، ابوالمومن، زیویه، قره ناو و دالو”  به بخش زیویه، سفر نمود.
فرماندار ساعت ۱۳ ظهر، سقز را به مقصد دیدارهای مردمی در روستاها ترک نمود و ساعت ۲۰/۳۰ به سقز بازگشت.
معاون عمرانی فرمانداری، بخشدار، روسای ادارات؛ آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفاظت محیط زیست و راهداری، فرمانده یگان منطقه حفاظت شده عبدالرزاق، رئیس شورای بخش و نماینده دهیاران وی را همراهی می نمودند.
دیدار نزدیک با مردم و بررسی مسایل و مشکلات روستاها از اهداف این سفر بود.
گفتنی است این هفتمین سفر جمعی جعفر توان به روستاهای شهرستان سقز و دومین سفر به بخش زیویه بود و قبلا در ۹ روستای دیگر این بخش، حضور یافته و در روزهای جمعه و ایام خارج از وقت اداری به روستاهای ۴ بخش های با مردم، دیدار نموده بود.