یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۲۲:۲۵:۲۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۵ ساعت ۰۱:۱۷
لینک کوتاه مطلب:

بازرس کل استان کردستان: از مدیران توانمند، ریسک پذیر و جهادی حمایت می کنیم

بازرس کل استان کردستان بر تکریم ارباب رجوع، در دسترس بودن مدیران برای مردم، رسیدگی به شکایات مردم از طریق سامانه، پیگیری رفع مشکل مردم و تقویت نظارت های مردمی تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، عیسی هواسی روز سه شنبه در سومین جلسه شورای اداری شهرستان سقز اظهار داشت: یکی از وظایف سازمان بازرسی، مطالبه گری وتهیه گزارش های نظارتی و هشداری است.
هواسی همچنین با بیان اینکه باید مدیران، به مردم امید دهند، وجود معادن غنی و بهره برداری از آنها را برای اشتغال و تقویت اقتصاد شهرستان ها مهم و امیدآفرین برشمرد.
وی با اشاره به اهمیت داشتن برنامه توسط مدیران و محدود بودن منابع بیت المال، افزود: داشتن برنامه باعث جلوگیری از حیف و میل، بیت المال می شود.
هواسی با بیان اینکه، با مدیران دست به عصا، مشکل داریم، تصریح نمود: حمایت از مدیران توانمند، ریسک پذیر و جهادی از دیگر اولویت های سازمان بازرسی است.

شناسایی ۳۰ مساله استان برای ورود سازمان بازرسی 
این مسئول استانی با اشاره به اینکه ۷۰۰ محیط بازرسی در استان داریم عنوان نمود: به دلیل افزایش محیط های بازرسی به دنبال موضوع و مساله محوری هستیم که ۳۰ مساله استان کردستان برای ورود سازمان بازرسی شناسایی شده است.
بازرس کل استان کردستان تاکید نمود: در بحث معادن، جهاد کشاورزی، تولید و منابع آب، مشکل مدیریتی داریم که می توان به افزایش ساخت خانه باغ، خام فروشی معادن، عدم پیگیری زنجیره تولید در بحث معادن و برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی اشاره کرد.
وی یکی از مشکلات استان را کوچک شدن زمین های کشاورزی به واسطه ساخت خانه باغ برشمرد و ادامه داد: این موضوع ناشی از سوء مدیریت است و خانه باغ، ضربه جبران ناپذیری به اقتصاد کشاورزی کردستان وارد کرده است.
وی همچنین با بیان اینکه دستگاه ها مکلف هستند زمین های مازاد را واگذار کنند، تصریح نمود: در بحث آماده سازی زمین های مسکن ملی هم باید هزینه آماده سازی توسط دولت پرداخت شود.
وی یکی از مشکلات شهرداری ها را گسترده شدن بدنه آنها و تکیه بردرآمدهای ماده صد برشمرد و تصریح نمود؛ این نهاد باید به دنبال پروژه های اشتغالزا و درآمد زا باشد.
بازرس کل استان کردستان با اشاره به اینکه، شاهد ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرها، هستیم تاکید نمود که شورای اسلامی باید نرخ هزینه تخلف را بالا ببرد تا سازندگان خانه های مسکونی میل به تخلف نداشته باشند.

رفع مشکل فرودگاه سقز در دستور کار سازمان بازرسی
وی در ارتباط با فرودگاه سقز هم بیان داشت: اشکلاتی در اجرای این پروژه بوده است که به زودی با مشاوران مربوطه وزارت راه و فرودگاه، نشستی در سنندج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه درآمد مالیاتی سال گذشته استان کردستان ۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: از طریق سازمان بازرسی، سال گذشته ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول؛ فرار مالیاتی، فرار حقوق دولتی و معادن به خزانه دولت برگردانده شد.
عیسی هواسی با بیان اینکه، رسانه ها را به عنوان یکی از ارکان نظارت می دانیم، افزود: رسانه ها باید مواظب باشند تا با رویکردهای تخریبگرانه، ناخواسته توپخانه دشمن نشوند.
وی با اشاره به اهمیت مطالب انتقادی توسط رسانه ها تصریح نمود: رسانه در کنار منعکس نمودن خدمات دولت، مطالب انتقادی همراه با پیشنهاد، را منتشر نمایند زیرا نقد سازنده راهگشاست.
وی با عنوان اینکه، کار و فعالیت تولیدی سرمایه گذاران نباید به خاطر بدهی به بانک متوقف شد، تصریح نمود: امور سرمایه گذاری داخلی و خارجی، را به جد پیگیری و رصد می کنیم.
هواسی همچنین خواستار توجه مسئولان به رفع نقاط حادثه خیز، انجام روکش آسفالت، قانون جوانی جمعیت، اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در بحث عفاف و حجاب و حمایت از شرکت های دانش بنیان شد.
ماموستا سید حسین حسینی، امام جمعه سقز هم با اشاره به اهمیت واگذاری مسئولیت در جامعه اسلامی، بر کوتاهی ننمودن مسئولان از وظایف، قرار گرفتن در مسیر درست، تکریم مردم و توجه به رعایت شاخص های عفاف و حجاب در محیط اداری تاکید نمود.
بازرس کل استان کردستان در سفر یک روزه به سقز از چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی، پروژه ذوب آهن، پروژه نهضت ملی مسکن و فرودگاه سقز بازدید و با امام جمعه و رئیس دادگستری و دادستان سقز دیدار نمود.