دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۰:۱۳:۰۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۵/۳ ساعت ۱۱:۳۲
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان: به آموزش های بازار محور به جد توجه شود

فرماندار سقز: مهارت آموزی، نقشی مهم در تحقق شعار سال دارد

فرماندار ویژه شهرستان سقز در شورای مهارت که روز یکشنبه با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در فرمانداری برگزار شد، نقش مهارت آموزی را در تحقق شعار سال؛ تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین مهم برشمرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با بیان اینکه، نیروهای مهارتی در بازار کار، سربازان جبهه اقتصادی هستند، افزود: نیروی انسانی ماهر، پایه و اساس، پیشرفت و توسعه هر جامعه است و بایستی برای توانمندسازی افراد از طریق مهارت آموزی به جد تلاش نمود.
توان تصریح نمود: مهارت آموزی، نقش مهمی در اشتغال پایدار، ایجاد اشتغال های جدید و دانش بنیان دارد و بایستی در این راستا، با دلبستگی، پیوستگی و همبستگی، کار کرد.
وی مهارت آموزی را در روستاها مهم و اساسی توصیف و افزود: بخشداران از محل اعتبارات فرهنگی برای آموزش مردم روستا و افزایش مهارت آموزی آنان، تلاش کنند.
فرماندار سقز همچنین خواستار توجه جدی به شهرهای صاحب و سنته و ظرفیت های این دو شهر شد و اضافه نمود: پتانسیل ها و استعدادهای این دو شهر به جد رصد و بررسی و دوره های کوتاه مدت به همت بخشداری ها، فنی و حرفه ای، شورای اسلامی شهر و شهرداران برای مهارت آموزی برگزار شود.
وی با بیان اینکه فنی و حرفه ای، متولی آموزش های مهارتی است بر دوری کردن ادارات از موازی کاری و کار جزیره ای، و هماهنگی با این اداره تاکید نمود.

نبود نیروی کار ماهر یکی از مشکلات اقتصاد کردستان است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان هم با بیان اینکه نبود نیروی کار ماهر یکی از مشکلات بازار و اقتصاد کردستان است بر مشارکت تمام دستگاه های اجرایی در مهارت آموزی تاکید نمود.
فردین وکیلی با بیان اینکه استان کردستان، صادر کننده نیروهای کارگری به سایر استانهاست تصریح نمود: بایستی تلاش کنیم که رویکرد استان به مرور به سمت صادرکننده نیروهای مهارتی باشد.
وکیلی، با اشاره به اینکه در برخی از مهارت ها با کمبود نیرو و مربی مواجه هستیم، خاطرنشان ساخت که در آینده بایستی این خلاء جبران گردد.
وی همچنین با بیان اینکه مهارت آموزی نیاز جدی استان و نیازمند همکاری تمام دستگاه های اجرایی و سازمانها و فضای مناسب کارگاهی است تصریح نمود: تکمیل ساختمان شماره ۲ فنی و حرفه ای سقز به عنوان یک زیرساخت اصلی در دستور کار قرار دارد.
کاوه احمد زاده، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سقز هم هدف از تشکیل شورای مهارت را نیازسنجی آموزش های مهارتی، تلاش برای تاسیس مراکز آموزشی در جوار کارگاه های تولیدی برای ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات واحدهای تولیدی، برشمرد.
عباس ابراهیمی، مسئول دفتر نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم اظهار داشت: از طریق رایزنی با بانک های عامل ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زا برای پرداخت به افراد متقاضی جهت کارآفرینی جذب شده و در دست پرداخت است.
در این نشست بر تاسیس مراکز آموزشی در جوار کارگاه های تولیدی، تشکیل کمیته نیازسنجی آموزش های مهارتی، حمایت از مراکز آموزشی مهارتی، تاسیس خانه خلاق کشاورزی، واگذاری لکه های آموزشی برای ایجاد مکان های حرفه آموزی ، شناسایی شغل های کم سرمایه و زود بازده و مساعدت شورای اسلامی شهر و شهرداری در اطلاع رسانی برای مهارت افزایی، تاکید شد.