سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۶:۱۶:۰۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۳۰ ساعت ۱۳:۵۱
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار بر نگاه ویژه مسئولان به شهر سنته

توان: در کار اداری، رضایت مردم و کار مطلوب مهم است

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه برآیند تلاش و دوندگی مسئولان، خدمت بیشتر به مردم است از روسای دستگاه های اجرایی خواست با تعامل و همفکری با شورای اسلامی، شهرداران و دهیاران برای توسعه و آبادانی هر چه بیشتر تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، شامگاه چهارشنبه ۲۹ تیرماه ۱۴۰۱ نشست ۴ ساعته فرماندار ویژه شهرستان سقز، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، بخشداران و جمعی از مسئولان با رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهرداران دو شهر سنته و صاحب و همچنین روسای شورای بخش های زیویه و امام برای بررسی و واکاوی مشکلات این دو شهر و بخش ها در سالن جلسات شورای اسلامی صاحب شهر صاحب برگزار شد.
در این نشست، جعفر توان بر دوری نمودن از جزیره ای عمل کردن، استفاده از روش امانی برای اجرای پروژه های عمرانی، استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان و تلاش شبانه روزی برای افزایش رضایتمندی و ارتقای شاخص های توسعه ای تاکید نمود.
توان، آسفالت راه روستایی، آب و طرح هادی در روستاها را سه مشکل اصلی و بزرگ آبادی ها برشمرد و افزود: در این سه حوزه از میانگین استانی عقب هستیم.
جفر توان، ایجاد اشتغال، فراهم سازی تحصیل رایگان و مکان های آموزشی در دسترس و زیرساخت های درمانی و بهداشتی را سه زیربنای مهم و اصلی برای ماندگاری مردم در روستاها برشمرد و بر اهتمام جدی مسئولان در این سه حوزه تاکید نمود.
وی بر انضباط کاری کادر درمان و بهورزان در روستاها، استقرار پزشک در شهرهای سنته و صاحب، پیگیری جدی بسیج سازندگی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی به روستاهای بخش زیویه و امام، کمک به تجهیز ماشین آلات راهداری و خرید برای شهرداری سنته، تاکید نمود.
وی همچنین اظهار امیدواری نمود؛ که با تلاش و پیگیری، سالن سقف بلند شهر صاحب به اتمام برسد و برای زیرساخت های ورزشی سنته نیز تلاش جدی و پیگیری لازم از سوی شورا و شهرداری انجام شود.
فرماندار سقز همچنین یکی از دغدغه های جدی در روستاها را نبود مدرسه شبانه روزی برای دختران و همچنین نبود مدرسه در چند آبادی برشمرد و تصریح نمود: ترک تحصیل یک نگرانی جدی است.
توان اعلام نمود: برای استفاده از ساختمان مرکز درمانی صاحب، باند کندرو به همت شهرداری، تعاون روستایی و اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان از اعتبارات شهرستان باید عملیاتی شود.

در توزیع اعتبارات، به شهرداری شهرهای کوچک توجه نشده است
در این جلسه، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم یادآور شد: برای کمک به شهرهای سنته و صاحب و ۵ شهر جدید بانه جلسه ای در تهران با حضور رئیس سازمان شهرداری ها برگزار خواهد شد.
بهزاد رحیمی با اشاره به کمبود ماشین آلات، افزود: در بحث توزیع اعتبارات، آنچنان که لازم است به شهرداری شهرهای کوچک توجه نشده است.
رحیمی اضافه نمود: تلاش برای اتمام سالن سقف بلند صاحب و احداث زمین چمن مصنوعی در سنته، پیگیری عقد تفاهم نامه برای روکش آسفالت جاده صاحب -گلتپه، پیگیری اخذ حقوقات معادن برای توسعه و آبادانی مناطق و حمایت از سرمایه گذاری برای توسعه گردشگری سنته، یکی از دغدغه های جدی است.
وی با عنوان اینکه بیشترین اعتبارات بعد از سنندج به سقز اختصاص یافته و این موضوع برای توسعه شهرستان، امید بخش است، یادآور شد: ملاک تخصیص اعتبار، جمعیت و وسعت است.

ضرورت افزایش اعتبارات برای شهرداری جهت خرید ماشین آلات
در این جلسه، سالار مرادی، شهردار سنته، پیرامون؛ ضرورت افزایش اعتبارات برای شهرداری جهت خرید ماشین آلات، بازسازی شبکه آب، توسعه کالبدی شهر صاحب به سمت کریدور، کمک به تملک زمین برای احداث پارک گردشگری، مشکل سپرده برای اخذ تسهیلات بانکی جهت راه اندازی طرحهای درآمد زا به ایراد سخن پرداخت.
دانیال امین پور، رئیس شورای اسلامی شهر سنته هم بر احداث دبیرستان در این شهرو اختصاص اعتبارات به شهرداری تاکید نمود.
عابد امین پور از اعضای شورای اسلامی شهر سنته هم خواستار تجهیز سالن ورزشی سنته و احیای شرکت تعاونی روستایی شد.
محمد مصونی، رئیس شورای اسلامی شهر صاحب نیز بر استقرار کلانتری، رفع مشکلات درمانگاه و رفع مشکل روشنایی معابر تاکید نمود.
ملکی از اعضای شورای بخش امام، آسفالت و آب را دو مشکل اصلی روستاهای بخش برشمرد.
حسین معروفی، رئیس شورای اسلامی بخش زیویه هم خواستار اجرای طرح هادی، تسریع در مطالبات گندمکاران، تسریع در آسفالت جاده صاحب- گلتپه و ارتقای اینترنت در آبادی ها شد.
احمد حیدری، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان سقز هم اظهار داشت:اتمام دو مجتمع کوچه طلا و باغلوجه برای آبرسانی به روستاها از اولویت های این شرکت است.
ابراهیمی، رئیس شرکت توزیع برق نیز، تبدیل کابال سیمی به خودنگهدار و تسریع در تک خوانی کنتور برق روستاها را دو اولویت اساسی برای روستاها برشمرد.
وی عنوان نمود: امسال تک خوانی کنتور برق ۱۲ روستای بخش زیویه و ۱۴ روستای بخش امام انجام می شود.
هادی فرجی، رئیس اداره تعاون روستایی نیز خواستار کمک و همفکری برای رفع مشکل تعاون روستایی گلتپه با ادارات جهت راه اندازی سیلوی ذخیره غلات در گلتپه شد.
خالد علیپور، رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه هم با بیان اینکه بیشترین مدارس شبانه روزی استان کردستان در این منطقه و تمرکز آن در شهر صاحب است، بر مساعدت جهت بهره مندی چند روستا از مدرسه مناسب و کمک به راه اندازی مدارس شبانه روزی در مکان های در دسترس روستاها تصریح نمود.