سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۷:۲۴:۰۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲۹ ساعت ۱۲:۵۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: بنیاد مسکن، نقش پر رنگ تری در توسعه روستاها داشته باشد

فرماندار ویژه شهرستان سقز در دیدار رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کردستان با اشاره به نقش مهم این نهاد در توسعه روستایی، خواستار توجه ویژه به اجرای طرح هادی روستایی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان با بیان اینکه شهرستان سقز از نظر اجرای طرح هادی روستایی کمتر از میانگین استانی است خواستار ارتقای این حوزه شد و تصریح نمود: باید برای این بخش بسیار تلاش کنیم.
توان با عنوان اینکه زیبا سازی بافت کالبدی روستاها از طریق اجرای طرح هادی، نقش مهمی در ماندگاری مردم در روستاها دارد، افزود: از ۲۷۴ روستای شهرستان فقط در ۴۴ روستا طرح هادی اجرا شده است.
توان با بیان اینکه از محل اعتبارات شهرستان سقز، سهمی مناسب برای بنیاد مسکن اختصاص خواهد یافت خواستار پیگیری تخصیص توسط مدیر کل شد و اضافه نمود: طرح هادی باید به همت بنیاد مسکن استان، اعتبارات شهرستان و همیاری مردم، تسریع گردد.
وی بر لزوم بازنگری در طرح های هادی روستا تاکید و خواستار توجه به جایگاه مسکن روستایی و ارتقای ساخت و سازهای روستایی از طریق پیگیری تسهیلات کم بهره برای آبادی ها شد.
توان با اشاره به اهمیت سفر مسئولان استانی و کشوری به شهرستان، خواستار پیگیری نماینده مردم در مجلس برای سفر رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به شهرستان سقز شد.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم، یکی از اولویت های مردم روستاهای شهرستان سقز را اجرای طرح هادی برشمرد.
بهزاد رحیمی افزود: از محل حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار نماینده بخش زیادی با اولویت در حوزه عمران روستایی و طرح هادی، هزینه خواهد شد.
سعید رسولی، مدیر کل بنیاد مسکن کردستان هم اظهار داشت: تکمیل طرح هادی در ۱۳ روستا، آسفالت معابر ۹ روستا با همکاری دهیاری ها و بازنگری نقشه طرح هادی در ۱۰ روستای شهرستان سقز از برنامه های امسال خواهد بود.