سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۳۵:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۴/۲۸ ساعت ۰۰:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:شوراهای اسلامی و شهرداران به دنبال کارها و طرحهای ماندگار و عام المنفعه باشند

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه راه و آب روستایی دو دغدغه جدی در روستاهای شهرستان است افزود: در حوزه شهرها، اجرای طرحهای ماندگار و عام المنفعه، دغدغه ای جدی برای مدیریت شهری و شهروندان است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز دوشنبه در نشست با روسای شورای اسلامی و شهرداران شهرهای سقز، صاحب و سنته با بیان اینکه فصل عمرانی و زمان را نباید از دست دهیم، تصریح نمود: شهرداران، اولویت اصلی برای عمران شهری را تدوین کنند تا در جلسه هم اندیشی که این هفته چهارشنبه برگزار می شود، آنرا به شور خواهیم نشست.
توان اضافه نمود؛ تلاش خواهیم نمود برای اجرای طرح های اولویت دار و ماندگار، از کمیته برنامه ریزی و از طریق ظرفیت نماینده مردم در مجلس و رایزنی با سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، اعتبار لازم جذب و اخذ خواهد شود.
وی با اشاره به اقدامات در حوزه شهرها توسط شهرداران، تصریح نمود: آسفالت و بتن ریزی گرچه کاری اساسی است ولی جزو برنامه های روزمره شهرداران است و باید شهرداری ها در کنار این موارد برای درآمد زایی شهرداری و اجرای طرحهای ماندگار  و عام المنفعه نیز تلاش کنند.
وی با بیان اینکه عقب ماندگی های شهرهای شهرستان به ویژه سقز باید جبران گردد افزود: شهرداری ها و دهیاری ها ۳۷۰ وظیفه برعهده دارند که کار در این حوزه گسترده بدون برنامه ریزی، آب در هاون کوبیدن است.
وی با بیان اینکه کمک به توسعه و عمران شهری هدف همه ماست، یادآور شد: رفع معضل ترافیک با ایجاد رودگذر یا زیرگذر از کارهای اساسی در سقز است که باید با مطالعه و مشاوره به جد پیگیری شود.
توان همچنین خطاب به اعضای جلسه اظهار داشت: در صورتی که خدمات ماندگار و کارهای اساسی و عام المنفعه در شهرهای شهرستان سقز، انجام نشود، مردم به مدیریت شهری به ویژه نهاد مردمی شورا و شهرداری، بی اعتماد خواهند شد و سرمایه اجتماعی را از دست خواهند داد.
در این نشست که مسئول دفتر نماینده مردم سقز و بانه در مجلس هم حضور داشت، اعضا پیرامون احداث کمربندی شرقی و جنوبی، زیرگذر و روگذر میدان مساموستا همین به سمت میدان دخانیات، ایستگاه آتش نشانی جدید، تصویب طرح جامع شهری سنته و اجرای طرح گردشگری در این شهر، اهمیت نگاه پروژه محور و نتیجه محور، ادامه احداث پارک مسافر صاحب، به ایراد سخن پرداختند.