شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۱۷:۰۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱۵ ساعت ۱۳:۲۶
لینک کوتاه مطلب:

توان: تکریم سالمندان، تکریم ارزشهاست

سرپرست فرمانداری سقز با هیات مدیره مراکز خیریه سرای سالمندان، نگهداری کودکان بی سرپرست حاج افتخار امینی و معلولان شفا دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز سه شنبه در دیدار با سالمندان سرای مهر این شهرستان و هیات مدیره، با تبریک عید رستگاری فطر و بیان اینکه، سالمندان، پیران و کهنسالان، چون پیامبر در میان قوم هستند، آنان را سرمایههای ارزشمند نهاد خانواده توصیف و بر تکریم آنان تاکید نمود.

توان در دیدار با سالمندان: میزان نگهداری و مراقبت از سالمندان افزایش یابد
سرپرست فرمانداری سقز عنوان کرد: سالمندی، دوران حساسی از زندگی است که توانایی استقلال فرد به دنبال ابتلا به بیماری های جسمی و ذهنی، کمتر می شود و باید میزان نگهداری و مراقبت از سالمندان افزایش یابد.
توان اضافه کرد: سلامت روحی و دوری از استرس و افسردگی نیاز اساسی فرد سالمند است و باید مجموعه سرای سالمندان، به این مهم اهتمام داشته باشند.
جعفر توان با اشاره به تلاش های مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و کادر سرای سالمندان، اقدامات بشردوستانه آنان و تلاش این مجموعه را رسالتی بزرگ و کمک خیران را عزمی همگانی برشمرد. وی حمایت مردم شریف و خیر شهرستان را از مجموعه سازمانهای خیریه و مردم نهاد، نشان دهنده معنویت و دینداری این مردم سخی برشمرد.
سرپرست فرمانداری سقز با اشاره به اهمیت کار خیر عنوان کرد: دستهایی که کمک می کنند، مقدس تر از لبهایی هستند که دعا می کنند و برای شاد بودن هیچ راهی بهتر از کمک به دیگران نیست.
وی ادامه داد: اگر ما انسان ها به یکدیگر کمک نکنیم و دست نیازمندان را نگیریم، بی شک از لطف و محبت خداوند هم محروم خواهیم شد.
سید منصور حیدری، رئیس بهزیستی هم اظهار داشت: ۵۰ نفر از سالمندان در سرای سالمندان مهر سقز، نگهداری می شوند.