شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۱۲:۵۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱۱ ساعت ۱۶:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

توان: بازگشت کارگران به کار، دغدغه جدی است

سرپرست فرمانداری سقز اظهار داشت: هفته کار و کارگر، تداعی گر، تلاش و کوشش کارگران در عرصه تولید، خدمات و اقتصاد است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز شنبه در آئین تجلیل از کارگران در سالن پردیس سینمایی مهر سقز افزود: رهبر معظم انقلاب به دلیل دغدغه مسائل اقتصادی کشور، در ۱۴ سال اخیر هر سال شعار سال را با عنوان و موضوع های مرتبط با کار، تولید، تلاش، توسعه اقتصادی و اشتغال نامگذاری می نمایند.
وی با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، کارگران جهادگران اقتصادی و ستون فقرات اقتصاد و تولید هستند، اضافه کرد:توسعه اقتصادی بدون قشر کارگر میسر نخواهد شد.
توان با اشاره به مزین شدن سال ۱۴۰۱ به سال تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین، افزود: باید با نگاه به داخل، تقویت تولیدات داخلی، افزایش بهره وری و رقابت پذیری در بازار داخل برای ارتقای تولید تلاش نمود.
وی با اشاره به دغدغه نماینده کارگران مبنی بر عدم بازگشت به کار کارگران، بر ضرورت بازگشت کارگران به سرکار از راه صلح و سازش بین کارگر و کارفرما تاکید کرد.
توان با اشاره به دغدغه دولت مبنی بر ارتقای معیشت کارگران بر افزایش مهارت آموزی در حوزه کار، عملی نمودن شعار سال، توجه به تولیدات دانش بنیان و استفاده از ظرفیت بسیج کارگری برای تقویت تولید داخلی تاکید کرد.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سقز هم بیان داشت: سال گذشته ۷۱۲ پرونده شکایت و ۴۵۷ پرونده درخواست بیمه تشکیل شده است.
یحیی بهاری اضافه کرد:در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۲۴۷ طرح ۶۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت شد.
محمد احمدپور، نماینده کارگران هم بر رفع مشکلات اطاله دارسی شکایات، برخورداری کارگران از سهام عدالت، رعایت قانون کار توسط کارفرمایان و فعالیت مجدانه شورای حل اختلاف تاکید کرد.