شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۸:۱۷:۰۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۱۰ ساعت ۱۶:۴۷
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست فرمانداری سقز: تنظیم بازار، انتظار مردم و دغدغه دولت

سرپرست فرمانداری سقز اظهار داشت: هدف از تنظیم بازار، تزریق آرامش به مردم و از انتظارهای اصلی مردم و از رئوس مهم کاری دولت است و در تنظیم بازار، جریان تولید نباید متوقف و یا حتی کند شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز شنبه در جلسه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک یادآور شد: تنظيم بازار، مجموعه اي از مقررات، سياست ها و استراتژي هايي است كه براي حمايت از نهادهاي بازار مانند توليد كنندگان، توزيع كنندگان و مصرف كنندگان، استفاده مي شود.
توان با اشاره به سیاست های کلان حوزه وزارتخانه های جهاد، صمت و اعضای مشترک کارگروه تصریح کرد: حضور مداوم در بازار، رصد مسائل و موارد، بازرسی توسط اتحادیه های صنفی، بسیار مهم و نباید منافع مردم به خاطر سهل انگاری، ما به خطر بیفتد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد قیمت گذاری های جدید، تصریح کرد: برای اقناع مردم، در مورد هر نوع قیمت گذاری باید شرایط اقتصادی مردم و شهرهای اطراف در نظر گرفته شود تا برای شهروندان قانع کننده و برای اعضای کمیته مستدل و مستند باشد.
وی بر توانمندسازی و به روز رسانی شبکه های توزیع و تقویت زیرساخت های تجاری، کنترل و نظارت مستمر بر بازار توزیع و عرضع کالا و هدفمند کردن بازرسی از بازار تصریح کرد.
توان با اشاره به اینکه شهر سقز دومین شهرستان بزرگ و پرجمعیت استان کردستان است بر دسترسی بهتر مردم به کالاهای اساسی و جذب کالاهای اساسی بیشتر تاکید کرد.