شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۳:۰۵:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۱/۲/۶ ساعت ۱۲:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

سرپرست فرمانداری: گمشده مرم سقز، اشتغال است

سرپرست فرمانداری سقز با بیان اینکه گمشده مردم سقز، اشتغال و وضعیت شهرستان از نظر اشتغال نامناسب است، اظهار داشت: فعالان اقتصادی باید برای اشتغال آفرینی و رونق اقتصادی بیش از گذشته تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز دوشنبه در دیدار روسای صمت، اتاق اصناف و بازرگانی، اتحادیه های صنفی و شرکت های تعاونی مرزنشین، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستار تلاش مجموعه برای کمک به بهبود اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم شهرستان سقز شد.
توان با بیان اینکه به جد از فعالیت های اشتغال آفرینانه حمایت خواهیم نمود، تصریح کرد: دولت در رونق اقتصادی شهرستان، شریک اقتصادی بازار است.
وی با اشاره به اهمیت بازگشایی بازارچه سیف سقز برای گشایش در حوزه اشتغال مرزی، یادآور شد: بازگشایی بازارچه سیف یکی از اولویت ها و دغدغه های اصلی ام است.
توان، زیرساخت های اقتصادی را در رونق اقتصادی بازار سقز مهم توصیف و اظهار کرد: تلاش برای بهره برداری فرودگاه و اتمام بزرگراه در محدوده سقز – بوکان، به جد پیگیری می شود.
وی با اشاره به اهمیت انتخابات مجامع صنفی و همدلی و همفکری بازاریان از تمام فعالان این حوزه خواست تا برای خدمت به مردم، صحنه را ترک نکنند.
سرپرست فرمانداری ویژه سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با عنوان اینکه سقز با شهرهای اطراف قابل مقایسه نیست تصریح کرد: شهرستان سقز باید با شهرستانهای بزرگ مقایسه شود و به یاری خدا با همفکری تمام قشرهای مردم، سقز به جایگاه واقعی خود خواهد رسید.
در این نشست، اعضاء، پیرامون سیاست های جدید وزارت صمت با محور حمایت از مصرف کننده، ضرورت افزایش سهمیه آرد، توزیع سوخت کشاورزی در زمان کاشت و برداشت محصولات، حمایت دولت از بخش خصوصی، تشکیل کارگره دولتی و بخش خصوصی برای بررسی مسائل و مشکلات اقتصادی، تدبیر برای کنترل اجاره بهای مغازه، دسترسی مناسب به بازار به دلیل اجرای موقت پیاده راه، رفع مشکلات ترافیکی، برگزاری جلسات و نشست های تخصصی با محورکارگشایی در حوزه اقتصاد و تسهیلگری در صادرات و واردات تاکید کردند.