جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ , ۱۰:۴۶:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۰/۸/۶ ساعت ۱۶:۵۲
لینک کوتاه مطلب:

سهم سقز از جهش مسکن مشخص شد؛ ثبت نام ۴۳۰۰ نفر

فرماندار سقز بر استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان برای ساخت مسکن جهت افراد فاقد مسکن تصریح کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، کامیل کریمیان روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن اظهار داشت: در جهش تولید و تامین مسکن، جانمایی دقیق و مناسب و برنامه ریزی ادارات خدمات رسان برای ارائه خدمات و همچنین امکان واگذاری خدمات به شیوه مناسب به شهروندان و دسترسی آنان باید به جد مورد نظر باشد.
کریمیان با اشاره به ایرادهای مسکن مهر تصریح کرد: بایستی از تجارب گذشته درس گرفت و عملیات ساخت واحدهای جهش مکسن با کمترین ایرادها، در سقز شروع شود.
وی همچنین بر همکاری ادارات در واگذاری زمین ها و املاک مازاد، رعایت سیما و منظر شهری در جانمایی و مساعدت پیمانکاران و دستگاه های اجرایی برای ساخت مسکن تاکید کرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی هم اظهار داشت: بر اساس برنامه جهش مسکن، تا ۴ سال آینده باید ۱۴ هزار واحد مسکن در شهرستان سقز ساخته شود.
باقی رحمانپور در جلسه شورای مسکن افزود: امسال باید بر اساس طرح جهش مسکن ۳۱۰۰ واحد مسکن در شهرستان سقز ساخته شود.
رحمانپور با بیان اینکه در استان کردستان، سامانه ثبت نام فقط برای شهرهای سقز، دیواندره، دهگلان و چناره مریوان بازشده و فعال است، افزود: تاکنون ۴۳۰۰ نفر متقاضی ثبت نام کرده اند.
وی عنوان کرد: سهم شهر صاحب هم در برنامه ۴ ساله جهش مسکن ۲۲۴ واحد مسکن است.
وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵ هزار واحد مسکن مهر در سقز ساخته و تحویل شده است، اضافه کرد:این شهرستان در بحث مسکن مهر بسیار خوب عمل کرده و کار این واحدها، در مرحله صدور پایان کار و سند است.
این مدیر همچنین در خصوص طرح مسکن ملی گفت: ۲۴۰۰ نفر تایید نهایی شده است که ۱۲۰۰ نفر از آن هزینه اولیه ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده اند و عملیات اجرایی ساخت ۱۲۱۶ واحدی زمین شروع شده است.