جمعه ۰۶ مهر ۱۴۰۳ , ۰۲:۵۲:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۷/۳ ساعت ۱۰:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان: مردمی سازی مشارکت مردم برای نظم، بسیار با اهمیت است

فرماندار سقز:فراجا، مجری قوانین مجلس و بازوی دولت در تأمین امنیت، آسایش است

فرماندار ویژه شهرستان سقز اظهار داشت: فراجا، یار و یاور دولت در همه مأموریت‌هاست تا بتوانیم به اتفاق یکدیگر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلب رضایت مردم و تأمین آسایش و امنیت آنان را در راستای کسب رضایت الهی تحقق بخشیم.

جعفر توان در آئین تقدیر و معارفه فرمانده جدید انتظامی بیان نمود: مسئولیت خطیر حفظ امنیت، آسایش و آرامش عمومی جامعه برعهده نیروی انتظامی است.
توان افزود: نیروی انتظامی به لحاظ ماهیت وظایفش، یک سازمان بحران ستیز است و باید در همه بحران های طبیعی و انسان ساخت حضور داشته باشد.
وی عنوان کرد:حفظ نظم عمومی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری، مبارزه با قاچاق کالا برای دستیابی به توسعه کشور بسیار با اهمیت است.
وی بیان داشت: اصول جامعه محوری نیروی انتظامی، بهره گیری از مشارکت عمومی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، ارایه آموزش همگانی به مردم و اطلاع رسانی مستمر و… موجب شده تا این نهاد ساختار جدیدی را طراحی و پلیس های تخصصی را به تدریج ساماندهی کند.
فرماندار سقز بر پیشگیری از جرم با بهره‌گیری از بستر تعاملات اجتماعی به عنوان یکی از راه‌های مبارزه با جرم و حوادث ناگوار تاکید و بیان نمود: جایگاه مشارکت و رضایت مردم به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی در سخنان خود فرمودند: سرمایه عظیم ناجا رضایت و پشتیبانی مردم است.
وی با تقدیر از تلاشهای فراجا برای حفظ امنیت با مشارکت مردم به ویژه طرحهای مردم محور افزود: حضور مردم در فضای عمومی، مستلزم احساس امنیت از سوی آنان است.
وی، مهربانی، تدبیر و اقتدار را سه ویژگی ضروری برای فراجا برشمرد و عنوان نمود: پلیس باید در برابر اشرار، مجرمان، قانون‌شکنان و متجاوزان به حقوق مردم مقتدر و مدبرانه و با برنامه ظاهر شده و با مردم مهرورزی کند.
فرماندار سقز با تشکر از تلاش های مجموعه نیروی انتظامی در سقز به ویژه سرهنگ صید علی صفری، فرمانده قبلی یادآور شد: دولت وظیفه خود می‌داند از خدمتگزاران ملت که در خط مقدم صیانت از آزادی‌های مشروع و حقوق حقه مردم، به تأمین امنیت و آسایش جامعه اشتغال دارند، حمایت کرده و مطالبات آنان را مورد توجه قرار دهد.
در ادامه با حضور امام جمعه سقز، سردار لطف ا.. دارابی، جانشین فرمانده انتظامی استان و اعضای شورای تامین از زحمات سرهنگ صیدعلی صفری تقدیر و سرهنگ محمدصادق پیروزی بعنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان معرفی گردید.