فراخوان جشنواره سراسری فجر تا فجر منتشر شد
اهداف جشنواره:
ترویج ، تعمیق و توسعه فرهنگ اقامه نماز
ظرفیت شناسی و ظرفیت سازی مشارکت آحاد جامعه در تربیت نسل نو نمازی تراز انقلاب اسلامی
حمایت و پشتیبانی از تولید فکر، ایده و جریان سازی ترویجی معارف نماز در سطح جامعه
مخاطبان:
در دو بخش دانش آموزان (۹ تا ۱۸ سال) و بزرگسالان ( ۱۸ سال به بالا) شامل: دانش آموزان و والدین آنان، دانشجویان، طلاب، فرهنگیان، هنرمندان، قلم فرسایان، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و حوزه های علمیه، فرهنگیان و مربیان
فرآیند برنامه ریزی و اجرا:
از بهمن سال ۱۴۰۲ تا بهمن ۱۴۰۳
لازم به ذکر است این جشنواره توسط ستاد اقامه نماز به نشانی تهران، خیابان طالقانی، میدان فلسطین، پلاک ۳۸۷ برگزار می شود. سایر دستگاه های فرهنگی به عنوان مشارکت کننده ایفای نقش خواهند کرد.
دستگاهها و نهادهای همکار:
وزارت آموزش و پرورش ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، وزارت کشور ، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما ، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ، حوزه های علمیه ، سازمان تبلیغات اسلامی ، حوزه هنری انقلاب اسلامی ، سازمان اوقاف و امور خیریه ، کانون پرورش فکری کودکان ، نوجوانان و سایر دستگاه های اجرایی
زمان اعلام فراخوان و نحوه ارسال آثار:
۲۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ همزمان با آغاز دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و مسجد در کشور
از طریق سامانه اختصاصی جشنواره به نشانی namaz.ir
موضوعات جشنواره:
* نماز جماعت مسجد و مدرسه عامل تعاون و کارجمعی، روابط اجتماعی، مواسات و همدلی، زمینه ساز دولت مهدوی
* نماز، تقویت کننده صلابت، شجاعت، عزت، استکبار ستیزی، دفاع از مظلوم و امنیت ملی و مسئولیت اجتماعی
* نماز، عامل عفت، آرامش و امنیت فردی و اجتماعی
* نماز، عامل تحکیم پیوند های اجتماعی، تعالی بنیان خانواده، تربیت فرزندان صالح و پایداری ارزشهای انسانی در جامعه
* نماز، عامل استقلال، خودباوری، خوداتکایی، تاب آوری، انسجام ملی، خنثی کننده رکود و توقف و رونق تولید
* نماز و معنویت عامل پایبندی به ارزش ها و دستاوردهای ملی، توسعه پایدار و پیشرفت ایران اسلامی
قالب ها:
دانش آموزان:
– رسانه های صوتی و تصویری: مستند کوتاه، تئاتر، سرود و روایتگری(خاطره، دلنوشته و خلاصه کتاب)
– عکس و گرافیک: تک عکس، پوستر و خوشنویسی
بزرگسالان:
– رسانه های مجازی: پادکست کوتاه، گزارش ویدئویی(گیف و ماجرا(استوری) در شبکه های اجتماعی)
– رسانه های صوتی و تصویری: نماهنگ، پویانمایی و موشن گرافیک، مستند کوتاه و نمایش رادیویی
– عکس و گرافیک: تک عکس، گزارش تصویری، پوستر، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، تایپوگرافی و اینفوگرافی
– ادبیات منظوم، داستانی و نمایشی: شعر، داستان کوتاه و بلند، نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی
– برنامه های کاربردی: بازی و برنامه های کمک آموزشی(تلفن همراه)
– بخش ویژه: تولید آثار با بهره گیری از هوش مصنوعی