دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۷:۱۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۵ ساعت ۱۴:۲۳
لینک کوتاه مطلب:

پیام جعفر توان، فرماندار سقز به مناسبت جشنواره منطقه ای تئاتر آیینی سنتی زیویه

هنر، کاری خلاقانه و تاثیرگذار در جامعه و تئاتر به عنوان یکی از هنرهای تاثیرگذار، دارای جایگاهی ارزشمند در اجتماع که با وجود هزاران سال از خلق هنرهای نمایشی، از تاثیر و کارکرد آن کاسته نشده است.

گواه این ادعا، افزایش برگزاری جشنواره های خیابانی و صحنه ای در شهرستان سقز و ارتقای سطح برگزاری از استانی به منطقه ای، ملی و بین المللی است.
تئاتر از برندهای سقز است که قدمت اجرای این هنر، برگزاری رویدادهای این حوزه از هنر، وجود زیرساختهای مناسب، وجود نیروی انسانی توانمند برای اجرا، بازیگران مطرح و علاقه مردم هنر دوست و فرهنگ دوست به این شاخه از هنر، سقز را به شهره عام و خاص تبدیل نموده است.
ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد فرهنگی و هنری در مهد تاریخ شهر باستانی و هنر پرور سقز،به هنرمندان کشور و استان اقلیم کردستان عراق که در این برنامه، نمایش اجرا می کنند، عکاسان، بازبینان و داوران، منتقدان، پیشکسوتان و اصحاب رسانه، خیر مقدم عرض می نمایم.
بی تردید این جشنواره که معرّف و تقویت کننده آیین ها و سنت های کهن است در نوع خود بی نظیر است.
امید است؛ متولیان و سیاستگذاران این برنامه با برگزاری هوشمندانه از جشنواره زدگی پرهیز نمایند و به دنبالت تولید محتوای ارزشمند، اجراهای مناسب، معرفی آیین های سنتی و جاذبه های گردشگری شهرستان سقز، اجرای نمایش در شهرها در طول سال و تقویت نقدنویسی و نمایشنامه نویسی باشند.
از همه حامیان بخش دولتی و خصوصی این رویداد -که باعث تقویت هنر و افزایش نشاط شهروندان می شود- سپاسگزارم.