دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۸:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۱ ساعت ۱۴:۲۱
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: طرح هادی در ۷۵ روستا در حال اجرا است

فرماندار ویژه شهرستان سقز در مراسم بهره برداری آسفالت طرح هادی روستاهای شهرستان سقز با حضور استاندار کردستان در روستای «قشلاق رضا» بیان داشت: سال گذشته ۹۳ هزار مترمربع آسفالت معابر روستایی انجام شد که این میزان معادل ۳۵ سال کار در این حوزه است.

جعفر توان افزود: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان برای این حوزه اعتبار در نظرگرفته شد که امسال آنرا به ۴۵۰ میلیارد ریال افزایش دادیم.
وی یکی دیگر از اقدامات شاخص را ارتقای شبکه ملی اطلاعات از ۵۹.۸ درصد به ۸۹ درصد برشمرد و بیان نمود: در حوزه آب روستایی هم با بهره برداری از مجتمع های آبرسانی شاهد تحول اساسی در این بخش خواهیم بود.
زارعی کوشا، استاندار کردستان هم بنیاد مسکن را از موفق ترین دستگاه های خدمات رسان استان توصیف و از تلاشهای این مجموعه، فرمانداری، بخشداری، دهیاری ها و مشارکت مردم تقدیر نمود.
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان و نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مطاللبه مردم خواستار آسفالت ۳.۵ کیلومتر راه روستای قشلاق رضا، رفع مشکل زمین ورزشی و ارتقای اینترنت این آبادی شد.
محسن بیگلری ادامه داد: در استان تصمیم گرفته شده که اعتبارات توازن منطقه ای براساس جمعیت تقسیم شود و این می تواند نوید بخش توسعه بسیاری از نقاط استان باشد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان هم عنوان نمود: ۸۵ درصد اماکن این روستا دارای سند مالکیت و ۷۰ درصد خانه مسکونی آن بازسازی شده است.
سعید رسولی بیان داشت: از مجموع روستاهای سقز در ۳۳ روستا با اعتباری بیش از ۴۵ میلیارد تومان طرح هادی اجرا شده است که با این وجود هنوز هم این شهرستان نسبت به میانگین استانی عقب تر است.
وی با بیان اینکه طرح هادی۳۰ روستا برای امسال در سقز تعریف شده است، گفت: رییس مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی وعده داد که ۲۰ درصد اعتبارات در اختیار نمایندگان را به طرح هادی روستاها اختصاص دهد.