دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۴:۳۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱۱ ساعت ۱۴:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

سقز میزبان شورای مسکن استان

تاکید فرماندار سقز بر تسریع در پروژه نهضت ملی مسکن

فرماندار سقز در جلسه شورای مسکن استان با محوریت این شهرستان بر عدم همخوانی پیشرفت فیزیکی و ریالی و ضرورت تسریع در بهره برداری مسکن 1197 واحدی تاکید نمود.

جعفر توان همچنین با اشاره به درنظرگفتن اعتبارات برای تکمیل ساختمان شماره ۲ فنی و حرفه ای خواستار تسریع در اتمام آن و ادامه فعالیت پیمانکار شد.
توان در بخشی دیگر از سخنان خود، بر اتمام هتل ورزش، اتمام دانشکده علوم و فنون، تسریع در بهره برداری از پروژه های آبرسانی به ویژه مجتمع ها، تسریع در پروژه رفع تداخلات اراضی کشاورزی، تسریع در تملک شهرک صنعتی شماره ۲ عصر آباد، تاکید نمود.
در این نشست مدیر کل راه و شهرسازی، مدیر بانک کشاورزی استان، رئیس دانشگاه کردستان، مدیر کل ورزش و جوانان، مدیر عامل شرکت توزیع برق و آب و فاضلاب، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای، مدیر کل دفتر امور شهری، مدیر عامل شرکت شهرک ها و تعدادی از پیمانکاران به ایراد سخن پرداختند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان مطرح نمود:
ضرورت نقش استانداری در بودجه ریزی
کیومرث حبیبی در جلسه بررسی مشکلات طرحهای عمرانی سقز بیان داشت: در سالهای اخیر، در بحث بودجه ریزی به استانداران تفویض اختیار شده بود که از این طریق طرحهای کلان چون فرودگاه و آبرسانی به سقز و راه آهن به اتمام رسید.
حبیبی با بیان اینکه طرحهای کلان با منابع مالی فعلی به اتمام نمی رسد، بیان نمود: برای اتمام طرحهایی چون کریدور، ساختمان شماره ۲ فنی و حرفه ای و هتل ورزش نیاز به این مهم است.

استاندار: مهمترین مطالبه مردم کردستان از دولت، تکمیل پروژه کریدور است
استاندار کردستان در شورای مسکن استان با محوریت سقز و بررسی مشکلات طرحهای عمرانی بیان داشت: تکمیل کریدور، فعال سازی دوباره پروژه اقتصادی ذوب آهن سقز، تکمیل طرحهای جهاد آبرسانی به روستاها و تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن از دغدغه های جدی است.
اسماعیل زارعی کوشا از تلاش ها و مطالبه گری و تسلط فرماندار سقز بر اطلاعات پروژه های عمرانی تقدیر و تشکر نمود و افزود: توان، مدیری است که با پروژه ها زندگی می کند.
رئیس مجمع نمایندگان استان هم بیان داشت: همانگونه تصمیمم گرفته شد پروژه راه آهن با تزریق اعتبارات بیشتری به اتمام برسد برای کلان طرح کریدور شمال- جنوب هم انتظار می رود همین گونه عمل شود.
محسن بیگلری خواستار تسریع در اتمام طرحهای آبرسانی، دانشکده علوم و فنون، فعال سازی ذوب آهن سقز، ارتقای زیرساخت های مخابراتی در روستاها، تسریع در رفع تداخلات اراضی، اتمام طرحهای آموزشی، بازگشایی بازارچه سیف، حذف پیچ های خطرناک و احداث دوربرگردان در برخی از بخش های کریدور شد.