دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ , ۲۳:۳۸:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۶/۱ ساعت ۱۵:۳۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز:مسجد، مهمترین مرکز اسلامی، دینی، فرهنگی و سیاسی است

فرماندار سقز بیان داشت: نقش مسجد از صدر اسلام تا امروز، نقشی محوری در اداره جامعه و تصمیم‌گیری‌ بوده است.

جعفر توان در مراسم بزرگداشت روز جهانی مساجد در جمع روحانیان در مرکز بزرگ اسلامی افزود: باید جایگاه مسجد به عنوان مرکز مهم دینی و سیاسی حفظ شود و امام جماعت به عنوان محور مسجد وظیفه سنگینی دارد که یکی از این موارد تلاش برای روشنگری و کاهش آسیب های اجتماعی از طریق یادآوری، دعوت به تقوا و تزکیه است.
توان با بیان اینکه تعدادی از روستاها، ائمه جمعه ندارند، بیان نمود: با تلاش مرکز بزرگ اسلامی و همت روحانیان این نقیصه جبران شود و فرمانداری هم از محل اعتبارات فرهنگی دهیاری، یارای روحانیان در بحث معیشت و ساخت خانه عالم در روستاها خواهد بود.
وی با اشاره به خدمات انجام شده به ویژه در بحث آسفالت راه روستایی، ارتقای شبکه ملی اطلاعات و آبرسانی ( ساخت ۴ مجتمع) خواستار اطلاع رسانی در قالب جهاد تبیین شد.
تکمیل مرکز علوم دینی امام شافعی (رض) از دیگر برنامه های شهرستان سقز است که تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن اعتبار در نظرگرفته شده است.

ضرورت بازگشت مردم به مسجد برای اقتدار مسلمانان
ضرورت بازگشت مردم به مسجد برای اقتدار مسلمانان، احساس مسئولیت بیشتر روحانیان در قبال اجتماع، راه اندازی مدرسه علوم دینی نظام مند، اهمیت بیم همراه با آگاهی انسان از عظمت خداوند، اهمیت تقوای الهی و دعوت روحانیان برای حضور مردم به ویژه بانوان در مسجد از محورهایی بود که رئیس مرکز بزرگ اسلامی، امام جمعه سقز، ماموستا امام جماعت روستای چاغرلو و امام جماعت مسجد حضرت عمر (رض) پیرامون آن به ایراد سخن پرداختند.