پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ , ۰۲:۰۲:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۵ ساعت ۱۵:۰۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: آزادگان، قدرت و عظمت ایرانیان را به جهانیان نشان دادند

فرماندار سقز در مراسم تجلیل از آزادگان با بیان اینکه، قلم از توصیف رشادت آزادگان ناتوان و زبان از گفتن آن قاصر است، بر تدوین کتاب در مورد سرگذشت آزادگان تاکید نمود.

جعفر توان افزود: برای تجلیل از رشادت آزادگان و انتقال این رشادت ها به نسل های آینده، بایستی در قالب جهاد تبیین و روایت گری، خاطرات آزادگان در قالب کتاب تدوین شود.
وی یادآور شد: در ۲۴ مرداد ۱۳۶۹ با پذیرش عهدنامه ۱۹۷۵ الجزیره توسط عراق و عقب نشینی از مرزهای ایران ۲۷۰ واحد ستادی برای آزادی آزادگان و مبادله ۴۰ هزار اسیر برپا شد و در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ چشمان منتظر ملت شهیدپرور ایران اسلامی، شاهد بازگشت غرورآفرین آزاد مردانی بود که برای سرافزاری میهن با خدا عهد و پیمان بسته بودند.
توان بیان نمود: این عزیزان در سخت ترین شرایط و زیر سنگین ترین زجر و شکنجه ها، با وجود درد و بیماری جسمی، جانانه مجاهدت و استقامت ورزیدند و توانستند با جلای روح بزرگ خود، در مسیر ایمان، بر درجات تقوا خود افزوده و صحنه هایی ناب از انسانیت و غیرتمندی و عزت را برای همیشه تاریخ، به نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) در پاسخ به نامه یک آزاده نوشتند: من ناراحتی شما عزیزان دربند را احساس می کنم. شما هم ناراحتی پدرتان را که فرزندان عزیزش دور از وطن هستند، احساس کنید.

‍امام جمعه سقز: دشمن به دنبال گسترش جنگ غزه به خاورمیانه است
امام جمعه سقز در مراسم تجلیل از آزادگان، با بیان اینکه آزادگان برای آزادی مردم، دفاع از آب و خاک و سرافرازی میهن اسیر شدند، عنوان نمود:این عزیزان مایه افتخار هستند.
ماموستا محمود ابن الخیاط با اشاره به توطئه های دشمن از جمله جنگ هشت ساله بیان نمود: دشمن به بهانه های مختلف به دنبال جنگ افروزی است که آخرین نمونه آن جنگ غزه است که دشمن به دنبال ادامه دار شدن این جنگ و گسترش آن به دیگر کشورهای خاورمیانه است.
وی با عنوان اینکه یهود با نسل کشی به دنبال تحقق رویای نیل تا فرات است، ادامه داد: بر اساس نص صریح قرآن، آنان شکست خواهند خورد.
وی با اشاره به ادعای حقوق بشر آمریکایی و کشورهای اروپایی ادامه داد: چرا حدود ۴۰ هزار نفر در غزه و فلسطین شهد شده اند ولی این مدعیان دروغین حقوق بشر سکوت نموده اند.
وی یادآور شد: تا زمانی که دشمن به دنبال جنگ و دشمنی است جهاد و دفاع هم باقیست و مسلمانان در کنار یکدیگر می توانند با اتحاد و برادری، دشمن را شکست دهند.
سرهنگ موحدی فر، جانشین فرماندهی ارتش هم با بیان اینکه آزادگان اسوه صبر هستند، این روز را به آنان تبریک گفت.

تقدیم ۱۳۶ آزاده در شهرستان سقز
به گفته حسن صالح نژاد، شهرستان سقز ۱۳۶ آزاده تقدیم کشورمان نموده است که ۱۱۹ نفر از آنان در قید حیات هستند.
در ادامه تنی چند از خانواده شهدا، مدافعان حرم و آزادگان تجلیل شدند.
رئیس و چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر سقز، جمعی از فرماندهان انتظامی و مسئولان حضور داشتند.