پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۶:۲۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۴ ساعت ۲۳:۳۹
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی سرپرست به جد رصد شود

فرماندار سقز در جلسه شورای اجتماعی که با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان برگزار شد با بیان اینکه رصد و دیدبانی وضعیت اجتماعی و تلاش برای ارتقای آن از وظایف این شوراست، نقش نهادهای مردمی را در این راستا با اهمیت برشمرد.

جعفر توان با بیان اینکه بخشی از مسایل و مشکلات اجتماعی به دلیل بیکاری و عدم اشتغال به کار است، بیان نمود: پرداخت تسهیلات کم بهره برای ایجاد شغل های کوچک، توانمندسازی زنان سرپرست و بدسرپرست، ایجاد شغل و ارائه تسهیلات به معتادان بهبود یافته بایستی به جد پیگیری شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب های اجتماعی به دلیل اعتیاد به مواد مخدر است، بیان نمود: با وجود تلاش های مراکز کاهش آسیب و جمع آوری معتادان به همت مجموعه شورای مبارزه با مواد مخدر ولی بایستی برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به روزرسانی و برای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ جهت جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر به جد تلاش نمود.
وی عنوان نمود: اعتیاد، طلاق و خودکشی از مهمترین آسیب های اجتماعی در شهرستان سقز است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان هم با ارج نهادن به تلاش سازمان های مردم نهاد بر ادامه این روند تاکید و تصریح نمود: این مجموعه یار و مددکار ارزشمندی برای اجتماع هستند.
فرانک رستگار نسب، خواستار توجه ویژه مدیران به دوری نمودن از موازی کاری، احداث خانه های فرهنگی و اجتماعی، توجه به خانواده های دچار آسیب اعتیاد و تعامل و همفکری انجمن های مردم نهاد شد.
در ادامه، روسای دانشگاه علمی کاربردی، شبکه بهداشت، بهزیستی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت، مرکز بزرگ اسلامی، ورزش و جوانان و شهردار سقز برنامه ها و پیشنهادهای خود را برای ارتقای وضعیت اجتماعی ارائه دادند.
راه اندازی پارک علم و فناوری برای رصد و ایجاد اشتغال، حمایت بانک ها، دوری نمودن از کار جزیره ای، عدم درج اخبار خودکشی، کمبود اعتبارات سرمایه در گردش و ضرورت بومی سازی برنامه های کشوری و استانی، از مواردی بود که مطرح شد.