پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۹:۳۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۲ ساعت ۱۷:۱۴
لینک کوتاه مطلب:

جمع آوری 9 میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در شهرستان سقز

فرماندار سقز:اقدامات انجام شده از محل زکات، اطلاع رسانی شود

فرماندار سقز با اشاره به اهمیت اطلاع مردم و اداکنندگان زکات از ثمرات این واجب الهی بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های عمرانی و اقدامات محرومیت‌زدایی از محل زکات جمع‌آوری شده تاکید نمود.

جعفر توان در شورای زکات با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در روستاها در همان مناطق هزینه شود، اضافه نمود: پرداخت کنندگان زکات به ویژه در روستاها بایستی ثمرات زکات پرداخت شده را ببینند.

توان افزود: این اقدام باعث فرهنگ‌سازی و تشویق و ترغیب دیگران بر پرداخت زکات و جلوگیری از تبلیغات سوء خواهد شد.

وی همچنین بر احصای مسایل و مشکلات در حوزه پرداخت زکات، بررسی اولویت روستاها برای هزینه‌کرد زکات توسط بخشداران، شورای اسلامی روستا، دهیاران و امام جماعت آبادی، شناسایی افراد نیازمند برای پرداخت زکات فقرا به آنان، تبلیغات در زمان مناسب، قدردانی از عاملان و پرداخت کنندگان زکات و اهمیت نقش روحانیان به عنوان مبلغان حوزه زکات تاکید نمود.

ماموستا محمود ابن الخیاط، امام جمعه سقز هم با اشاره به اهمیت پرداخت زکات به عنوان یکی از ارکان دین، ادامه داد: خداوند در قرآن آنرا در کنار اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر آورده است.

وی با تشریح ثمرات مادی و معنوی پرداخت زکات در اجتماع، افزود: پرداخت نکردن زکات در جامعه و ترک این رکن از ارکان دین، باعث عقوبت و عذاب سخت خواهد شد.

در این جلسه ماموستا فاروق حیدرپناه، ماموستا ابوبکر معروفی و سید منصور حیدری، رئیس اداره بهزیستی با محور اهمیت پرداخت زکات در جامعه، فلسفه زکات و پرداخت بخشی از زکات جمع آوری شده به معلولان به ایراد سخن پرداختند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر شورای زکات شهرستان سقز هم با بیان اینکه تعهد سال گذشته در جمع آوری زکات ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است افزود: پارسال ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در شهرستان سقز، جمع آوری شد.

غریب محمدپور بیان نمود: از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان هم ۸۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه های عام المنفعه، اعتبار در نظرگفته شد.

وی بیان نمود: تعهد سال ۱۴۰۳ هم مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که تاکنون ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلون تومان جمع آوری شده است.

وی خواستار نامگذاری میدان یا خیابانی به نام زکات و افزایش اعتبارات برای زکات پروژه جهت اجرا در روستاها شد.