پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۶:۴۸:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۲۱ ساعت ۱۷:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

لزوم توانمندسازی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تامین نقدینگی صنایع کوچک

21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک، فرصتی مغتنمی است تا مشکلات و دغدغه های این بنگاه های اقتصادی که با وجود مشکلات عدیده، بیشترین بازدهی را در زمینه ایجاد اشتغال و پویایی صنعت در شهرستان سقز فراهم نموده اند، بازگو و در مسیر رفع موانع آنها قدم برداشته شود.

از آنجایی که درصد قابل توجهی از اقتصاد شهرستان سقز به حوزه صنعت وابسته بوده و با امعان نظر به این موضوع که قاطبه ی واحدهای تولیدی طبق تعریف استانداردی که از صنایع کوچک شده است در زمره صنایع کوچک قرار می گیرند، ضرورت اقدام جهادی در ایجاد زیر ساخت ها و بسترهای سرمایه گذاری با تسهیل گری در دسترسی به این گزینه ها همواره احساس شده است.
از ظرفیت ها و ضرورت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع برای رونق تولید و اشتغال تامین زمین در قالب شهرک ها و نواحی صنعتی است که متاسفانه متقاضیان سرمایه گذاری خصوصاٌ صنایع کوچک شهرستان سقز در این زمینه با چالشهای زیادی روبرو هستند که همین چالشها گاهاً باعث تعطیلی واحدها شده و خواهد شد.

فراهم نمودن زیر ساخت های سرمایه گذاری و تامین نقدینگی مهمترین خواسته و مطالبه صنایع در شهرستان سقز است

از دیگر مواردی که باید با جدیت همسو با توانمندسازی شهرکها و نواحی صنعتی پیگیری شود موضوع تامین نقدینگی و پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش است که متاسفانه بیشتر واحدهای تولیدی شهرستان سقز با آن دست و پنجه نرم می کنند.
با تبریک این روز و با قدردانی از کمکهای ارزشمند شرکت های کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی شهرستان سقز و ایجاد شغل و نوآوری، بایستی یادآور شد؛ فراهم نمودن زیر ساخت های سرمایه گذاری و تامین نقدینگی مهمترین خواسته و مطالبه صنایع در شهرستان سقز محسوب شده و در صورتی که به این دو مولفه به صورت جدی پرداخته نشود، در آینده ای نه چندان دور شاهد آسیب های جدی به صنایع شهرستان خواهیم بود.
سعدون فتاحی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز