پنج شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ , ۱۶:۵۲:۱۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۵/۱۴ ساعت ۱۴:۳۶
لینک کوتاه مطلب:

تاکید بیگلری و توان بر تسریع در اتمام طرحهای ناتمام

راه، آب، ورزش، مدارس و بازار، محور جلسه نماینده مردم سقز و بانه در مجلس و فرماندار سقز با مدیران کل استانی

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه شهرستان سقز در نشست با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، مدیر کل دیوان محاسبات و مدیران کل؛ راهداری، میراث فرهنگی، نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس و نمایندگان ادارات کل؛ آب و فاضلاب، ورزش و جوانان و راه با اشاره به طولانی شدن زمان اتمام تعدادی از طرح ها، خواستار پیگیری اعتبار لازم برای تکمیل طرح ها شدند.

مرمت بازار سقز، دغدغه دولت و مجلس
محسن بیگلری و جعفر توان مرمت بازار را از مطالبه های جدی برشمردند و از مدیر کل میراث فرهنگی خواستند این طرح به اتمام برسد.

ضرورت جذب اعتبارات ملی
جعفر توان در این نشست از رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان و نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خواست تا بحث رایزنی با مدیران کشوری جهت اتمام طرحهای؛ ساختمان شماره ۲ فنی و حرفه ای و جذب اعتبارات بیشتر برای راه سازی را پیگیری نمایند.

راه، همچنان مطالبه و دغدغه جدی در شهرستان سقز

توان همچنین بر ضرورت شروع پروژه روکش و بهسازی آسفالت محور سقز- مریوان، تسریع در ۴ خطه نمودن راه سقز- بانه، اتمام جاده سوته- بانه و تکمیل ساختمان فرمانداری، جذب اعتبار مناسب برای عملیات محوطه سازی فرودگاه سقز و همچنین پیگیری راه آهن میاندوآب – سقز تسریع نمود.

ساخت سالن رزمی مرحوم فریار امینی پور شروع شود
فرماندار سقز همچنین اتمام هتل ورزش و سالن سقف بلند ورزشی شهر صاحب و شروع به ساخت سالن رزمی مرحوم فریار امینی پور را از دیگر مطالبات مردم شهرستان برشمرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، اتمام سالن ورزشی شهید ترکمن را با توجه به زمانبر شدن از دیگر دغدغه ها برشمرد.

پروژه جدید آسفالت راه تعریف می شود
فرماندار سقز همچنین با اشاره به شاخص های شهرستان، خواستار تعریف پروژه جدید در حوزه آسفالت راه روستایی و یادآور شد: شهرستان سقز در این بخش از میانگین استانی کمتر است.
جعفر توان همچنین خواستار عمل به تعهدات شرکت آب منطقه ای کردستان جهت آسفالت ۱۲ کیلومتر راه های روستایی پشت سد چراغ ویس و همچنین اجرای روکش های آسفالت توسط راهداری و ادامه روند نهضت آسفالت راه روستایی شد.

زمانبر شدن ساخت طرحها، دغدغه مجلس و دیوان محاسبات
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به طولانی شدن تعدادی از طرح ها از مدیرکل دیوان محاسبات استان خواست تا این موضوع در دستور بررسی قرار گیرد.

اعتبارات، عادلانه توزیع شود
اکبر محمدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان هم بر هماهنگی مدیران دستگاه های استان با فرمانداران جهت اجرای طرحهای اولویت دار تاکید و عنوان نمود: توزیع عادلانه اعتبارات شهرستان ها هم به جد مدنظر باشد.

مجتبی مقیاسی، مدیر کل دیوان محاسبات استان کردستان هم به دلیل طولانی شدن روند تعدادی از طرحها در شهرستان سقز از مدیران مربوطه استانی گلایه و تصریح نمود: زمانبر شدن اجرا و اتمام طرحها، هزینه بر است.