چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۹:۱۳:۵۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۲۰ ساعت ۱۰:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

انتقاد مسئولان از مجری ساخت کریدور قطعه سقز –بوکان

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه سقز در بازدید از عملیات اجرایی ساخت باند دوم جاده سقز- بوکان در مسیر کریدوری با اشاره به طولانی شدن ساخت این مسیر و بیان اینکه به گفته نمایندگان پیمانکار از کیلومتر 9 تا 14 با رفع مشکل معارضان، آزاد سازی و زیربار ترافیک خواهد رفت، خواستار تسریع پیمانکار در این مهم شدند.

محسن بیگلری و جعفر توان با بیان اینکه جان و مال مردم ارزشمند و شهروندان زیادی در جاده پرترافیک، جان خود را از دست داده اند، عنوان نمودند: اتمام سریع این مسیر تصادف خیز از مطالبه های جدی مردم شهرستان سقز است.

آنان همچنین با اشاره به عدم اتمام قطعه ایرانخواه- گومه ای بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب، خواستار توجه جدی مجری کریدور ( دستگاه اجرایی) شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شدند.
در این بازدید که مرادی، رییس شرکت ساخت و توسعه در حوزه استان کردستان هم حضور داشت، اعلام شد؛ در سریعترین زمان با معارضان در فرمانداری جلسه برگزار، هزینه تملک ارزیابی و مشخص و تا آخر آبان ماه پرداخت و ۵ کیلومتر از مسیر مورد نظر تا پایان فصل کاری آسفالت و زیر بار ترافیک رود.
گفتنی است بدهکار بودن شرکت زیرساخت به پیمانکار، ضرورت افزایش ماشین آلات پیمانکار و سرعت بخشی بهت عملیات و عزم جدی پیمانکار، آزاد سازی قسمتی از حریم و جابجایی فیبر نوری، عدم تملک زمین افراد محلی، تعیین تکلیف ننمودن مالکیت برخی از زمین ها و عدم همکاری مردم، از دلایل روند پیشرفت کند این طرح است.

انتقاد بیگلری و توان از مجری ساخت ۴ بانده نمودن مسیر سقز- بانه
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و فرماندار سقز در بازدید از عملیات اجرایی ساخت قطعه های ۳ و ۴ چهاربانده نمودن سقز- بانه با اشاره به آسفالت ابتدای مسیر به طول ۲٫۶ کیلومتر خواستار نصب علایم ترافیکی و ایجاد رمپ دسترسی به راه اصلی و تسریع در زیربار ترافیک رفتن آن شدند و از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به عنوان مجری طرح، انتقاد نمودند.
در این بازدید که الیاسی، مدیر کل راه و شهرسازی و مرادی، رییس شرکت ساخت و توسعه در حوزه کردستان هم حضور داشتند، محسن بیگلری و جعفر توان با اشاره به عدم پیشرفت در قطعه ۲ خواستار تعیین تکلیف و یا ختم پیمان پیمانکار شدند.
پیمانکار قطعه ۳ هم عنوان نمود تاکنون ۱۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و برای تملک اراضی معارضان ۲۰ میلیارد تومان اعتبار ارزیابی شده که در صورت تامین و پرداخت آن ۴ کیلومتر آزاد سازی می شود.
انجام ۷ کیلومتر روکش جاده سقز- مریوان، تکمیل جاده سقز- سوته در محدوده بانه، تسریع در ساخت نهضت ملی مسکن، تکمیل ساختمان شماره ۲ فنی و حرفه ای و فرمانداری، از دیگر مواردی بود که بحث شد.