سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ , ۰۲:۳۹:۲۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۴/۷ ساعت ۲۱:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

در وصف شرافتی

صراحت لهجه شرافتی و شفافیت کلام وی در دفاع از رکن رکین باورهای دینی

یادداشت: سید فاروق حسینی* ماموستا عبدالله شرافتی، امام جماعت پیشین روستای «ایرانخواه» دار فانی را وداع گفت. این روحانی برجسته در کنار تبلیغ، تدریس، چند اثر فاخر و ارزشمند در موضوعات مختلف دینی تالیف نموده است.

موت العالم موت العالم
با نهایت تأثر و تأسف، جناب حاج ماموستا ملا عبدالله شرافتی امام جمعه و جماعت ایرانخواه که عمر گرانبهای خود را در راه کسب علم و دانش دینی و تبلیغ و تبیین احکام نورانی شرع مقدس اسلام سپری نمود به دیدار دوست شتافت .
حاج ماموستا شرافتی همچون سایر علمای کردستان همه رنجها، مشکلات و سختی های دوران تحصیل و تبلیغ را با اراده ای پولادین، اعتقاد و باوری استوار پشت سر گذاشت تا هیچ مانعی توانایی سد این طریق مبارک را نداشته باشد.
همراهی با مردم و تلاش شبانه روزی برای رفع کمبودها و فراهم نمودن آسایش و رفاه در هر جای که حضور داشته، معرف صداقت و احساس مسئولیت این عالم برجسته منطقه بود.
در کنار تبلیغ و تدریس، تألیف چند اثر فاخر و ارزشمند در موضوعات مختلف دینی، حاج ماموستا شرافتی را به عنوان یک عالم صاحب نظر به جامعه روحانیت معرفی کرده بود و در بیان دیدگاه خود و ارزشهای اسلامی با صراحت لهجه و شفافیت کلام در دفاع از رکن رکین باورهای دینی هیچ ملاحظه و محافظت کاری را بر نمی تابید.
همین شجاعت و جسارت در طول سالهای متمادی خدمت دینی شخصیت حاج ماموستا شرافتی را خاص و منحصر به فرد کرده بود.
این ضایعه بزرگ را به جامعه روحانیت منطقه، مردم مسلمان و متدین شهرستان سقز به ویژه اهالی محترم روستای ایرانخواه و بالاخص خانواده مکرم حاج ماموستا تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران واسعه الهی و برای بازماندگان شریفش صبر جمیل و اجر جزیل خواستاریم.
*رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز