شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۷:۴۵:۰۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۵ ساعت ۱۷:۰۶
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان: پیشگیری، مبارزه، آگاهی بخشی، صیانت و بازگشت معتادان به خانواده ها به جد در دستور کار باشد

فرماندار سقز اعلام نمود: جمع آوری بیش از ۱۸۰ معتاد متجاهر

فرماندار سقز در جلسه کمیسیون پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: ایجاد کمپ ماده 16 برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر از برنامه های اصلی شهرستان سقز است.

جعفر توان با تقدیر از تلاش های اعضای کمیسیون به ویژه حمایت های مالی شورای اسلامی و شهرداری سقز بیان داشت: تلاش های خوبی برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در دو سال گذشته شروع شده است.
وی یکی از مسایل اساسی کشور را پیشگیری از معضل اعتیاد و کاهش آسیب های ناشی از این بلای خانمان سوز برشمرد و افزود: در قالب مسئولیت های اجتماعی و کمک های شورای اسلامی و شهرداری و سایر اعضای کمیسیون برای کاهش این آسیب به جد تلاش خواهیم نمود.
وی با اشاره به تجارب ۴ دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور عنوان نمود: نگاه کشورمان به مبارزه با این بلا بسیار جدی است و آمارها هم حکایت از توفیقات گسترده دارد.
دکتر محمدپناه، دبیر استانی کمیسیون پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر هم با اشاره به تقدیم ۴ هزار شهید در کشور و ۱۷ شهید و تعدادی جانباز در استان کردستان و آسیب های جدی برای خانواده ها بیان نمود: مواد مخدر و اعتیاد یک تهدید جدی است.
وی بیان نمود: سه مرکز ماده ۱۶برای ساماندهی معتادان متجاهر در سقز، قروه و مریوان احداث خواهد شد.
وی بر اجرای برنامه های محله محور، تلاش سفیران فرهنگی در محلات برای پیشگیری و به رورز رسانی بانک اطلاعاتی حوزه اعتیاد تاکید نمود.
در ادامه فرماندار سقز همراه دبیر استانی و شهرستانی و شهردار سقز از محل احداث گرمخانه و شیلتر و چند مکان پیشنهادی برای کمپ ماده ۱۶ بازدید نمودند.