شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۰۸:۲۷
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۳ ساعت ۲۲:۵۸
لینک کوتاه مطلب:

المان و نماد کتابخوانی خریداری در شهر سقز نصب خواهد شد

فرماندار: ایجاد کتابخانه در محلات سقز ضروری است

فرماندار سقز اظهار داشت: این شهرستان به دلیل مدنیت و قدمت تاریخی و عدم دسترسی مناسب مردم به کتابخانه ها به ارتقای شاخص های کتابخوانی در محلات و حاشیه شهر نیاز دارد و باید کتابخانه های جدیدی در محلات شهر ایجاد کنیم.

جعفر توان در جلسه مشترک انجمن کتابخانه های عمومی سقز با اشاره به اینکه بستر فعالیت های فرهنگی در شهرستان سقز فراهم است، افزود: از برنامه های مختلف کتاب و کتابخوانی و فعالیت های فرهنگی حمایت خواهیم کرد.
توان بر جذب مخاطب، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برگزاری کارگاه های آموزشی در روستاها، تلاش و خلاقیت در نحوه جذب مخاطبان جدید برای کتابخوانی و استفاده از ظرفیت کتابخانه ها برای استفاده داوطلبان کنکور تاکید کرد.
مدیرکل کتابخانه های کردستان هم در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی، آموزشی و تربیتی تبدیل شده اند، یادآور شد: ۶٠ نوع خدمات در کتابخانه های استان برای علاقمندان به کتاب و اهل قلم ارائه می شود.
معصومه حسنی خوانسار اضافه کرد: ۶۵٠ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز و تعمیر کتابخانه های استان جذب کردیم که از این اعتبار و اعتبارات شهرستانی با کمک فرمانداری سقز کتابخانه شهید امینی، تعمیر و تجهیز خواهد شد.
وی بر حمایت از برنامه های فرهنگی، انجمن های ادبی، کتابخانه های مشارکتی و شب شعر در راستای شور و نشاط جامعه تاکید کرد و گفت: در همین راستا یک روز در هفته به نام روز ادبی برای بزرگداشت شاعران و نویسندگان در شهرستان ها نامگذاری خواهیم کرد.
ارسطو گویلی، شهردار سقز نیز با بیان اینکه توسعه زیرساخت های فرهنگ کتابخوانی، حمایت از کتابخانه های عمومی و مشارکتی، کافه کتاب ها، معرفی کتاب های پرفروش برای علاقمندان به کتاب ضروی است، افزود: المان و نماد کتابخوانی خریداری شده و در شهر سقز نصب خواهد شد.