شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۳:۵۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۲ ساعت ۱۳:۴۰
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: آثار برکات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، در تاریخ و اذهان ماندگار است

فرماندار سقز در جلسه هماهنگی نکوداشت سالروز تشریف فرمایی رهبر معظم انقلاب به این شهرستان در 29 اردیبهشت ماه سال 1388 اظهار داشت: اجتماع بزرگ چند هزار نفری در بزرگداشت این روز فرخنده، تاریخی و باشکوه در سقز برگزار می شود.

جعفر توان اضافه نمود: ورود مقام معظم رهبری به استان کردستان، برکات بسیاری با خود به‌همراه داشت و آثار این برکات در تاریخ و اذهان، ماندگار خواهد بود.
توان با اشاره به دستاوردهای این سفر عنوان نمود: زدوده شدن نگاه امنیتی از کردستان، مفتخر شدن استان کردستان به سرزمین فرهنگ و هنر، افزایش سرمایه گذاری، تخصیص اعتبارات مناسب عمرانی برای تکمیل طرح ها، حرمت گذاشتن به مذاهب و مقدسات مذاهب و افزایش سعه صدر مسئولان در برابر انتقادها از جمله این موارد بود.
توان افزود: سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان، نوری بود که به این دیار تابید و مردم احساسات درونی خود را به‌دنیا نشان دادند و جهانیان دیدند که مردم این استان چقدر شیفته و عاشق ولی امر و رهبر فرزانه خویش هستند.
وی ادامه داد: مسئولان شهرستان سقز باید مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری را پیگیری کنند و متولیان امور فرهنگی با تحلیل کلام نورانی ولی امر مسلمین جهان در سفر به استان کردستان، این رهنمودها را سرلوحه کار خویش قرار بدهند.
وی با یادآوری سفر هشت روزه رهبر معظم انقلاب به استان کردستان، عنوان نمود: کردستان در آن هشت روز تاریخی، مملو از مهری گسترده از سوی پدر معنوی ایران زمین بود که آنچنان فضایی را رقم زده بود که از بزرگ و کوچک ساکنان این سرزمین به خودشان اجازه می‌دادند که در خصوص
فرماندار سقز بیان نمود: در جریان سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار ویژه به استان کردستان اختصاص داده شد و پروژه‌های بزرگ عمرانی و زیربنایی در جریان این سفر در استان به بهره برداری رسید. وی با بیان اینکه اختصاص اعتبارات عمرانی در این حجم زیاد، نیازمند پیوست رسانه‌ای است افزود: بیان دستاوردهای سفر تاریخی و ماندگار رهبر معظم انقلاب بایستی در قالب طرح‌های رسانه‌ای و فرهنگی بیان گردد.
فرماندار سقز همچنین با اشاره به در پیش بودن سالروز آزاد سازی خرمشهر و همچنین روز مقاومت و پیروزی اظهار داشت: تبیین قدرت دفاعی، تبیین هدایت و فرماندهی و یادآوری و بازخوانی و واکاوی نقش عملیات های دفاع مقدس توسط رزمندگان و سرداران از رویکردها و فرصت های این ایام است.
جعفر توان نیز با بیان اینکه امسال بایستی برای اعزام زائران برای حرم حضرت امام خمینی (ره) بنیاگذار کبیر انقلاب اسلامی آماده باشیم بر فراهم سازی تمهیدات لازم تاکید و عنوان نمود: مراسم سالگرد اراتحال ملکوتی حضرت امام و سالگرد و قیام الهی ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هم در مسجد جامع برگزار خواهد شد. وی در ادامه بر تشکیل کمیته ها و کارگروه ها، ارائه برنامه های کیفی برای برگزاری این ایام در قالب ستاد گرامیداشت، حضور مناسب در برنامه های و پیگیری شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی در خصوص فضاسازی شهری، تاکید نمود.