شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۴۱:۵۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۲۲ ساعت ۱۳:۱۹
لینک کوتاه مطلب:

جعفر توان: راه، آب، اجرای طرح هادی ارتقای زیرساخت های مخابراتی اولویت های اصلی برای عمران روستایی خواهد بود

دیدار مجموعه رسانه ای هانا خبر با فرماندار سقز

فرماندار سقز در دیدار با سردبیر و جمعی از خبرنگاران و عکاسان سایت خبری «هانا خبر» با تبریک سالروز تاریخی سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان و شهرستان سقز، روز ارتباطات و روابط عمومی را به این مجموعه تبریک گفت و اظهار داشت: تربیت خبرنگار و تولید خبر توسط مجموعه هانا خبر در سطح و حجم گسترده، قابل تقدیر است.

جعفر توان در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار داشت: تلاش برای خرید زمین جهت احداث شهرک صنعتی شماره ۲، تکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی صاحب و تحویل فاز دو این ناحیه به سرمایه گذاران، استفاده از ظرفیت سد چراغ ویس برای تبدیل ۵ هزار هکتار زمین پایاب سد به آبی، استفاده از ظرفیت  معادن برای اشتغال زایی و عمران منطقه و تسریع در تکمیل مجتمع های آبرسانی از برنامه های اصلی خواهد بود.
توان با اشاره به اینکه کشاورزی، معادن و گردشگری و مرز از پیشران های توسعه شهرستان سقز است، اضافه نمود: شهرستان سقز دارای ۵۶ میلیون تُن ظرفیت معادن در حوزه های مختلف از جمله سیلیس با خلوص ۹۸ درصد و طلا در روستاهای قلقله، کرویان و شیخ چوپان است.
وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت آب سدها برای تقویت آبیاری بارانی، ترویج کشاورزی مدرن، تقویت بومگردی در مسیر سرشیو، خورخوره و سوته – بانه، دعوت از سرمایه گذاران برای فرآوری معادن، ادامه آسفالت جاده های روستایی، پیگیری فعالیت سیف، راه اندازی گمرک، ادامه احداث سایت جدید و ارتقای سایت های مخابراتی و تقویت کشت گلخانه در سایت چاغرلو از دیگر برنامه ها خواهد بود.
فرماندار سقز در پاسخ به سوالات خبرنگاران با بیان اینکه در حوزه فرهنگ و هنر ضمن حمایت از اجرای برنامه های فاخر چون هجدهمین دوره تئاتر کُردی، زیرساخت هایی چون پلاتو نیز تکمیل شده است و برای تقویت این حوزه، از اجرای برنامه ها توسط انجمن های مردم نهاد حمایت خواهیم نمود.
جعفر توان بیان نمود: حمایت از اجرای برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان، تکمیل دانشکده علوم و فنون و تلاش برای ایجاد شغل از دیگر برنامه های محوری خواهد بود.
وی با اشاره به اجرای برنامه های عمرانی مناسب در سطح روستاها و با اذعان به اینکه در بسیاری از شاخص ها با میانگین استانی فاصله داریم بیان نمود: در بحث اجرای طرح هادی به اندازه ۳۵ سال کار شده که یکی از چالش ها در این حوزه عدم مشارکت مردم تعدادی از روستاها برای پرداخت خودیاری برای اجرای این مهم بوده است.
امیر ایزدوست، سردبیر هانا خبر، نیز با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های رسانه ای برای تقویت مرجعیت رسانه ای خواستار اختصاص دفتر برای تیم رسانه ای هانا خبر در شهرستان سقز شد.