یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۱۲:۲۱:۵۶
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۲/۱۷ ساعت ۱۷:۴۶
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: معلمان مجاهدان سنگر علم و دانش هستند

فرماندار سقز در مراسم بزرگداشت مقام شامخ معلم با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت، استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: معلمان، مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش هستند.

جعفر توان با تقدیر از تلاش همه معلمان و استادان، کسب مقام اول کشوری توسط معلم آموزش و پرورش منطقه زیویه را به آرمان حسنی و تمام معلمان تبریک گفت و افزود: معلمان در تحقق شعار سال؛ جهش تولید با مشارکت مردم و در راستای بالندگی، عزتمندی و سربلندی میهن پرافتخارمان می توانند، بسیار تاثیرگذار باشند.
توان اضافه نمود: دوازدهم اردیبهشت، یادآور جایگاه والای علم، معرفت و مقام والای استاد و معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سالروز شهادت معلمی متفکر و دلسوز استاد “علامه مرتضی مطهری” است که تأثیر بی‌نظیری در جریان پیروزی انقلاب داشت.
وی عنوان نمود: در دنیای امروز مسؤلیت خطیر آموزش و پرورش در دستان معلمان به‌عنوان سفیران هدایت قرار گرفته که اندیشه آنان چراغ راه آیندگان است و از سر عشق عمر گرانمایه خود را چراغ فروزان راه دانایی کرده و موجب رشد، بالندگی و شکوفایی علمی و اخلاقی جامعه در تمام سطوح را فراهم می‌کنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان سقز ادامه داد: مدرسه، مرکز تمرين آداب اجتماعي، کانون بروز خلاقيت ها و کارگاه ساختن شخصيت نسل هاست و معلمان برای توانا ساختن دانش آموزان، آینده سازان جامعه، نقش مهمی برعهده دارند.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: روز معلم روز توجه به آغاز خلقت و شروع بعثت است که با امر مقدس تربیت و تعلیم آغاز شد و هیچ سرمایه گذاری، دائمی تر از تربیت و تعلیم نیست و معلم، اساسی‌ترین نقش را در این سرمایه گذاری دارد.
وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیا است و برای پاسداشت مقام شامخ معلمان باید تلاش نمائیم، اضافه نمود: معلمان معماران آینده و افسران مقابله با جهل و نادانی در جامعه هستند.
فرماندار سقز همچنین با اشاره به اهمیت قبولی دانش آموزان در آزمون سراسری و پذیرش در رشته های پزشکی خواستار تلاش معلمان و اولیا در این راستا شد و اضافه نمود: فرمانداری از برگزاری کلاس در روستاها برای دانش آموزان جهت قبولی در آزمون کنکور و کسب رتبه برتر برای پذیرش در دانشگاه های برتر حمایت خواهد نمود.
وی با اشاره به ضرورت جبران کمبود فضاهای آموزشی عنوان نمود: غیر از در نظرگفتن اعتبارات از طریق کمیته برنامه ریزی از محل اعتبارات بازآفرینی شهری هم برای تکمیل پروژه مدرسه تازه آباد و استخر شنا، تلاش خواهیم نمود.
در این مراسم، معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان سقز هم در سخنانی کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی را از مشکلات این نهاد برشمرد و افزود: سال گذشته ۹۶ معلم جذب آموزش و پرورش شهرستان سقز شدند که امسال هم با برگزاری آزمون های استخدامی بخشی از مشکلات نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید، برطرف خواهد شد.
فریدون گلباغی با تقدیر از فرماندار سقز عنوان نمود: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای آموزش و پرورش مصوب گردید که این مبلغ نسبت به مدت مشابه ۸ برابر افزایش داشت.
افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان هم تلاش برای افزایش فضاهای درون مدرسه ای برای حوزه ورزش دانش آموزان را از برنامه ها برشمرد و افزود: سال گذشته از ۱۱۰ فضای درون مدرسه ای ۱۰ پروژه در سقز اجرا شد.
در ادامه ضمن اجرای برنامه موسیقی توسط گروه آشتی از معلمان نمونه شهرستانی، معلم یاوران، مشاوران، مراقبان سلامت، مشاوران، خدمتگزاران مدارس مدیران و بازنشستگان با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.