شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۹:۴۱:۴۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۸ ساعت ۱۷:۴۵
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: حاصلخیزی آینده کشور وابسته به بذری است که اکنون در آموزش و پرورش می کاریم

فرماندار ویژه سقز در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش منطقه زیویه افزود: آموزش و پرورش نهادی ارزشمند و محل رشد و شکوفایی سرمایه های اجتماعی است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در این آئین که جمعی از معلمان آموزش و پرورش منطقه زیویه هم حضور داشتند، جعفر توان عنوان نمود: معلمی یک توفیق الهی و فرصتی بی نظیر برای هر انسانی است که در تربیت انسان های دیگر دخیل است و البته می تواند در آینده یک نسل تاثیرگذار باشد.
وی خواستار اجرای مناسب طرح های شهید همت برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی و طرح شهید محمودوند در حوزه جذب بازماندگان از تحصیل شد.
فرماندار سقز همچنین بر برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان پشت کنکور، توجه به مهارت آموزی در مدارس، دوری نمودن دانش آموزان و معلمان از حافظه محوری، کمک والدین و شوراهای آموزش و پرورش به مدارس، توجه به تحقق شعار سال در حوزه آموزش و پرورش تاکید نمود.
وی با تقدیر از تلاش های علیپور، یادآور شد: از وظایف وزارت کشور و به تبع آن فرمانداری، حمایت، پشتیبانی، هدایت و نظارت است که خروجی آن خدمت به مردم است که امیدواریم با تلاش مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، والدین و سعی دانش آموزان شاهد تربیت شهروند مطلوب و کسب رتبه های مناسب در کنکور توسط آینده سازان باشیم.
فرماندار سقز عنوان نمود: برگزاری کلاس های آموزشی در سطح روستاها برای آماده ساختن دانش آموزان جهت کنکور یکی از اولویت هاست که در قالب مسئولیت اجتماعی معادن، حمایت خواهیم نمود.
در این آئین از ۱۳ سال و دو ماه تلاش های خالد علیپور رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه تقدیر و سید سلمان حسینی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.
افشین خوشگوار، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کردستان هم با بیان اینکه ۲۰ برنامه راهبردی برای اجرا ابلاغ شده است افزود: همگرایی و انسجام درون سازمانی و تعامل بیرونی از جمله این برنامه ها بایستی به جد رصد شود.
احمد فتاحی، ماموستا امین روشنی و رحمان رحیم نژاد، در این آئین با محور جایگاه تعلیم و تربیت و ویژگی های خالد علیپور، از جمله؛ ثبات در باور و اندیشه، مردم مداری و برنامه محوری، به ایراد سخن پرداختند.
خالد علیپور، رئیس قبلی آموزش و پرورش منطقه زیویه هم با تقدیر از همراهی مجموعه بزرگ آموزش و پرورش و مدیران شهرستان بیان داشت: کسب رتبه های عالی و اول استانی در پروژه مهر، استاندارد سازی سیستم گرمایش مدارس، ساخت ۴۵ واحد آموزشی، و هوشمندسازی مدارس از جمله توفیقات بوده است.