شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۱۶:۳۰
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۳/۱/۷ ساعت ۱۶:۵۶
لینک کوتاه مطلب:

پیام فرماندار سقز به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی

هفتم فروردین ماه، روز ملی هنرهای نمایشی و روز جهانی تئاتر را به همه هنرمندان و هنردوستان بـه ویژه اصحاب هنرهای نمایشی و مردم هنرپرور و هنر دوست شهرستان سقز تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

تئاتر، هنر خوب زیستن و خوب اندیشیدن ، انتقال دانایی به مخاطب و کاهش دردهای انسان و هنرمندان این حوزه، آینه تمام نمای جامعه هستند که برای تقویت گفتمان انسانیت، نوع دوستی و تسکین آلام بشری تلاش می نمایند.
برگزاری ۱۸ دوره جشنواره تئاتر کُردی، نشان دهنده توانمندی و ظرفیت عظیم هنرمندان و تئاتردوستان است که یکی از دستاوردهای مناسب این دوره، تعیین بودجه و اعتبار از سوی فرمانداری و مرکز هنرهای نمایشی، تکمیل پلاتو و تجهیز دبیرخانه بود که بایستی این رویداد با توجه به قول مساعد جناب آقای دکتر نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت و مورد توجه ویژه قرار گیرد.
از سوی دیگر برای تقویت سایر هنرهای نمایشی از جمله؛ داستان سرایی، نمایش های عروسکی، رقص کُردی، اجرای موسیقی زنده، توجه به دف نوازی، شعبده بازی و سیرک بایستی دانشگاه ها و آموزش و پرورش، شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، شهرداران و دهیاران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این عرصه به جد تلاش و مشارکت نمایند.
در خاتمه سعادت و سلامت مردم هنردوست شهرستان سقز و هنرمندان این حوزه را از درگاه خداوند متعال خواستار و خواهانم.
جعفر توان، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز