جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ , ۰۷:۴۷:۴۹
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ ساعت ۲۱:۱۱
لینک کوتاه مطلب:

تاکید فرماندار سقز بر آماده سازی بسترهای شبکه مخابراتی برای انتخابات

فرماندار سقز در نشست با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان و مدیر ارتباطات منطقه ایرانسل با اشاره به در پیش بودن انتخابات اسفندماه و گزارش های بخشداران و رئیس اداره مخابرات، خواستار افزایش پهنای باند، ایجاد سایت های جدید، ارتقای سایت ها و تقویت فرستنده ها و بهینه سازی دکل های مخابراتی شد.

جعفر توان با بیان اینکه باید تمام شعب را به سیستم آنلاین متصل کنیم بر تسریع در اتمام سایت های در دست احداث و نصب تجهیزات مخابراتی و تدابیر برای حفاظت از آنها تاکید نمود.
وی با بیان اینکه در حوزه ایجاد سایت جدید و ارتقای سایت ها و تکنولوژی ها کارهای ارزشمندی انجام شده، عنوان نمود: در بحث ضریب نفود، شهرستان سقز از میانگین استانی و کشوری کمتر است.
حیدری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان هم بیان داشت: همراه اول در روستاهای « دروه زان، علیا، گاوکج سفلی، رنگه ریژان، گوره قلعه، هنگه چینه، قره ناو، گاوکج علیا، ماهیدر علیا و سفلی و خوشه دره » سایت جدید احداث می کند.
وی عنوان نمود: همراه اول هم سایت مخابراتی روستاهای « عرب لنگ، بوخلو، تموته، جوشن، جوشن، خرمتا، قره بغره، سرنج داغ، شیوه تو، مام سیف الدین، میرگه نقشینه، قپلانتو، باشماق، پارسانیان، تازه آباد تیلکو، دره اسماعیله، دره تفی، دره هوان، سیاهدر کهنه، کانعمت، کردکند، کنده سوره و مازوجدار» را ارتقا خواهد داد.
وی یادآور شد:تقویت زیرساخت های مخابراتی ۹۳ روستای شهرستان سقز در دستور کار قرار گرفته است که بایستی ۸۵ سایت ارتقا و احداث شود و ۴۲ مورد آن ارتقای تکنولوژی است و از تعداد ۹۳ سایت ۱۸ مورد انجام شده و ۲۳ مورد در دست اقدام و ۵ سایت در حال نصب تجهیزات است.
امیری، مدیر ارتباطات منطقه ایرانسل هم اظهار داشت: سایت های «ایوب، تمبریگ و تخت، قوچاق، قشلاق آقا گوره، ایاخچی، سماقلو و ملاسالار» ایجاد و مشکل پهنای باند سایت روستای « مله» برطرف می شود.