شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۲۵:۵۳
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۱۲ ساعت ۱۷:۵۴
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: راه اندازی دفتر رسانه ملی در سقز، عین عدالت گستری است

دفتر رسانه ملی در سقز، کلنگ زنی شد

فرماندار سقز اظهار داشت: شهرستان سقز، خطه تاریخی، هنرپرور، مهد علم، ادب و مذهب، 614 شهید گلگون کفن و سرزمینی تاریخی و مهد تمدن و سرشار از فرهنگ غنی است.
fبه گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در آئین کلنگ زنی دفتر صداوسیمای شهرستان سقز، افزود: شهرستان سقز از لحاظ نیروی انسانی، ظرفیت های خدادادی، کشاورزی، علمی و صنعتی، بسیار غنی و بایستی بیش از گذشته به آن توجه شود.
توان اضافه نمود:شهرستان سقز دارای پتانسیل های زرخیز و مکان های تاریخی چون تپه باستانی زیویه، مرقد شیخ حسن مولان آبادو منزلگاه صاحبان اندیشه چون استاد عرفان صاحبی و ملا عمر صالحی صاحب است.
فرماندار سقز راه اندازی این دفتر را عین عدالت گستری توصیف و از دکتر الیاسی، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان برای اختصاص زمین جهت احداث دفتر صداوسیما در شهرستان سقز  تقدیر و تشکر نمود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه جهاد تبیین از وظایف مسئولان و آحاد مردم است و با اشاره به سفر دولت سیزدهم به شهرستان سقز، عنوان نمود:در دولت مردمی اقدامات شایسته ای انجام شده است که بهره برداری از فرودگاه، آبگیری کامل سدچراغ ویس، نیرورسانی به شهرک صنعتی و افزایش دیماند برق آن و همچنین بازگشایی بازارچه سیف که همه آنها، تحقق یافته است.
وی ادامه داد: تبدیل مجتمع سلامت به دانشکده پرستاری از دیگر مواردی بوده که در سفر اخیر ریاست محترم جمهوری، محقق شد.
جعفر توان افزود:بخش دیگر از اقدامات شاخص در دو سال گذشته آسفالت ۱۱۸ هزار مترمربع معابر روستاها بوده که از روز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان ۱۰۳ هزار مترمربع معابر آسفالت شده که اقدامات در دو سال گذشته غیر قابل مقایسه است.
وی ادامه داد: در بحث آسفالت راه روستایی هم از ۲۶۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در استان کردستان ۷۰ کیلومتر آن مربوط به شهرستان سقز بوده است.

امام جمعه: نقش رسانه ملی در جهاد تبیین بسیار تاثیرگذار است
امام جمعه سقز سقز هم با اشاره به اقدامات مناسب در شهرستان سقز بر تکمیل تصفیه خانه شماره ۲ آب شرب سقز تاکید نمود.
ماموستا ابن الخیاط افزود: نقش رسانه ملی در جهاد تبیین بسیار تاثیرگذار و راه اندازی دفتر این رسانه در شهرستان سقز منشاء خیر و برکت خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان هم با اشاره به عزم راسخ دولت سیزدهم برای تحول و آبادانی در کردستان افزود: دولت ۱۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان مصوب نمود که در مقایسه با استان اصفهان که از لحاظ وسعت و جمعیت بیشتر از کردستان است ۵ هزار میلیارد تومان بیشتر است.
دکتر مهدی رمضانی با بیان اینکه برای خدمت به مردم نجیب و شریف و قدرشناس استان کردستان بایستی شبانه رور کار کرد، ادامه داد: مسئولان، شانی جز خدمتگزاری ندارند.
وی عنوان نمود: مردم شریف شهرستان سقز دارای نخبگان قابل توجهی هستند که خدمات قابل توجهی در نقاط مختلف کشور ارائه داده اند.
وی با اشاره به حوادث سال گذشته ادامه داد: دشمن می خواست تا شعله نا امنی از کردستان به سایر استان ها شعله ور شود که مردم با درایت و هوشمندی جلو این فتنه را گرفتند.

معاون سیاسی استاندار: مردم کردستان، زمان شناس و قدرشناس هستند
رمضانی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به سنندج، مردم با زمان شناسی و قدرشناسی در استقبال از دکتر رئیسی، سنگ تمام گذاشتند، ادامه داد: دولت این قدرشناسی را ارج نهاد و خواهد نهاد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت راه اندازی دفتر رسانه ملی در شهرستان سقز افزود: نقش رسانه های محلی در تقویت فرهنگ منطقه و توسعه بی بدیل است و این اقدام، کار مبارک و ارزنده ای است.
معاون امور استان های سازمان صداو سیمای کشور هم اظهار داشت: صداوسیما در دوران تحول خود، دو موضوع هویت محوری و عدالت گستری را در دستور کار خود قرار داده است که توجه به آداب و رسوم و توانمندی های هر منطقه، استان و شهر از جمله محورهای هویت محوری و توسعه زیرساخت ها و افزایش ضریب نفوذ سیگنالی از محورهای عدالت گستری است.

معاون امور استان های رسانه ملی: ۱۰ ساعت از برنامه سراسری به استان ها اختصاص پیدا خواهد نمود
دکترعابدینی افزود: در حوزه عدالت محوری همچنین با توجه به وجود نیروهای خلاق، اندیشمند، کارآفرین و کارشناس در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی در جای جای کشور، تلاش خواهد شد همه آنها به نوعی در قاب رسانه‌های استانی و ملی دیده شوند.
وی عنوان نمود به تازگی ۱۰ ایستگاه روستایی در کردستان راه اندازی شد و در تلاش هستیم تا ۲۲ بهمن اچ دی سازی شبکه های صداوسیما را به اتمام برسانیم.
 وی اضافه نمود: در حوزه تولید محتوا هم سریال سنجرخان از قهرمانان ملی مبارزه با استعمار دو هفته آینده روی آنتن سراسری می رود و مراحل پیش تولید سریال مستوره اردلان تاریخ نگار ایرانی آغاز شده است.
 وی ایجاد دفتر رسانه ملی را در سقز، فرصت مطلوب و مناسبی برای استفاده از توانمندی های فعالان عرصه های مختلف، به تصویر کشیدن توانمندی ها و آداب و رسوم این منطقه برشمرد و اظهار امیدواری نمود که تا یک سال آینده این دفتر به  بهره برداری برسد.
وی از مدیر کل صداوسیمای استان کردستان خواست تا هر هفته یک برنامه یک ساعته رادیو تلویزیونی ویژه سقز تهیه شد.
وی اضافه نمود: در تلاش هستیم که ۱۰ ساعت از برنامه سراسری به استان ها اختصاص پیدا کند.
 وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه راه اندازی دفاتر صداوسیما از مطالبات مردم است، ادامه داد: جهاد تبیین یکی از مطالبه گری ما به عنوان اصحاب رسانه است.