شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۰۰:۱۸
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۹/۴ ساعت ۱۸:۲۲
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار سقز: ارتقای مجتمع سلامت به دانشکده پرستاری مصوبه دولت و مطالبه مردم است

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه ارتقای مجتمع سلامت به دانشکده پرستاری، مصوبه اخیر دولت در سفر به استان کردستان و این شهرستان است، خواستار همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کمک خیران برای احداث این دانشکده شد.
جعفر توان در نشست با امام جمعه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر سقز و جمعی از خیران حوزه سلامت افزود: بر اساس بررسی های کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی، با این ارتقا، رشته های مامایی و اتاق عمل به دانشکده پرستاری اضافه خواهد شد و این انتظار داریم که از ترم بهمن دانشجو پذیرش کند.
توان با تقدیر از خیران حوزه سلامت و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اضافه نمود: شهرستان سقز از تمام بسترها و امکانات لازم برای ارتقای مجتمع به دانشکده و احداث این مرکز آموزشی، استفاده و برای اختصاص زمین و جذب حمایت های خیران تلاش خواهد نمود.
وی ادامه داد: شهرستان سقز دارای موقعیت کریدوری و استراتژیک، مسافت کم با شهرستان های مهم آذربایجان غربی و شهرهای استان کردستان، داری سه بیمارستان و به دلیل ترد جاده ای و ترافیک جاده ای، راه های بین شهری آن از نقاط حادثه خیز است که ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی بسیار ضروری است.
وی با اشاره به دیگر ظرفیت های شهرستان سقز از جمله، وجود فرودگاه، دومین شهر پرجمعیت استان، خدمات دهی بیمارستان تامین اجتماعی به دیگر شهرهای اطراف، همچنین خواستار جذب امکانات بیشتر پزشکی و استفاده از ظرفیت و پتانسیل توریسم درمانی شهرستان سقز شد.
وی با بیان اینکه پزشکان، سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی هستند، عنوان نمود: جذب ۲۳ دکتر متخصص در آبان ماه امسال برای شهرستان سقز ی از اقدامات شایسته است که راه اندازی دانشکده پرستاری و ارتقای حوزه آموزشی یکی از راه های ماندگاری آنان خواهد بود.
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات اساسی راه اندازی بانک خون در شهرستان سقز بوده است که ۲ میلیارد تومان برای آن اعتبار در نظر گرفته شد و ۳٫۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر هم برای بحث فرآوری خون، اعتبار در نظرگرفته می شود.
فرماندار سقز، خواستار جذب بهورزان خانم، نیروی بهداشت عمومی، خریداری دستگاه سنگ شکن، جذب دستگاه رادیو تراپی، جذب تجهیزات مورد نیاز پزشکی اتاق عمل در حوزه جراحی های مغز و اعصاب، تبدیل درمانگاه صاحب به درمانگاه شبانه روزی، رفع مشکلات داروخانه های بیمارستان های شفا و امام خمینی (ره) و تدابیر لازم برای بهره مندی بیشتر مردم از دستگاه ام. آر.آی شد.
وی با اشاره به پیشنهاد فعالان حوزه معادن مبنی بر اختصاص مبالغی از محل حقوقات دولتی معادن برای ساخت دانشکده پرستاری افزود: با توجه به استقرار معادن در مسیر صاحب – گلتپه ۲۲ میلیارد تومان از این محل برای تثبیت و آسفالت این مسیر هزینه خواهد شد.
ماموستا ابن الخیاط، امام جمعه سقز هم با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان، خواستار توسعه خدمات در این حوزه و مساعدت مردم و دولت جهت راه اندازی دانشکده پرستاری شد.
بهزاد رحیمی، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اقدامات مناسب در حوزه درمان و جذب تجهیزات پزشکی و افزایش زیرساخت ها، خواستار توجه بیشتر استان به سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت، تدبیر برای ماندگاری پزشکان و مساعدت کارگروه های تخصصی به سرمایه گذار حوزه سلامت شهر صاحب شد.
دکتر عبدالملکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم با تقدیر از تلاش های مجموعه شهرستان سقز از عزم خیران برای راه اندازی دانشکده پرستاری تقدیر و تاکید نمود: برای راه اندازی این مرکز آموزشی، از هیچ کوششی دریغ نخواهیم نمود.
در این نشست، سلیمانی، رئیس شورای اسلامی شهرستان سقز هم خواستار جذب پزشکان خانم برای خدمت در خانه بهداشت های روستاها شد.
وثوقی، رئیس شورای اسلامی شهر سقز هم عنوان نمود: مجموعه شورا و شهرداری برای احداث دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی را یاری خواهند داد.
دکتر صالحی، رئیس مجتمع سلامت سقز هم بر اهمیت راه اندازی دانشکده پرستاری در تبدیل یکی از بیمارستان های سقز به مرکز درمانی آموزشی، ارتقای سطح علمی پزشکان، توسعه سلامت و کمک به ماندگاری پزشکان، به ایراد سخن پرداخت.