شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۰:۳۸:۰۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۸/۲۷ ساعت ۱۴:۵۳
لینک کوتاه مطلب:

راهپیمایی همبستگی و حمایت از کودکان مظلوم غزه در سقز برگزار شد

راهپیمایی کنندگان با تجمع در میدان قدس با سردادن شعار مرگ بر استکبار، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و فریادهای الله اکبر از خیابان جمهوری اسلامی به سمت میدان جمهوری اسلامی به عنوان مکان نهایی، حرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، در مراسم پایانی در میدان جمهوری اسلامی سقز، ماموستا سید فاروق حسینی، رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز و سخنران ویژه مراسم با بیان اینکه این راهپیمایی و اجتماع عظیم گوشه ای از همدردی با مردم مظلوم غزه و فلسطین و ابراز تنفر از رژیم منحوس و جعلی اسرائیل است، افزود: امروز مردم جهان همصدا، جنایت رژیم جنایت کار و جنایت پیشه اسرائیل را محکوم می نمایند.
ماموستا حسینی، اضافه نمود: مردم ایران اسلامی همراه تمام ملت های جهان خواهان متوقف نمودن انسان کشی و نسل کشی مردم مظلوم این خطه در جهان اسلام هستند.
وی ادامه داد: اسرائیل با امپراطوری رسانه می خواست جنایت خود را توجیه کند و نسل کشی را ادامه دهد اما برای مردم سراسر جهان ثابت شد که این رژیم منحوس به دنبال نسل کشی است.
وی عنوان نمود: در این قضیه برای جهانیان ثابت شد که سازمان های حقوق بشر و ملل و شورای امنیت، ابزاری در دست مستکبران و زورگویان است و ابرز تاسف نمود که سردمداران حقوق بشر و مدافعان کودکان، امروز در برابر کودک کشی و نسل کشی اسرائیل سکوت نموده اند.
سخنران ویژه مراسم حمایت از کودکان فلسطینی و محکومیت بمباران مراکز درمانی در ادامه اظهار داشت: با وجود موافقت شورای امنیت سازمان ملل برای وقفه بشردوستانه در جنگ غزه ولی متاسفانه آمریکا، این حق را وتو کرد.
در ادامه پرچم اسرائیل به آتش کشیده شد و سپس قطعنامه ۷ ماده ای سراسری قرائت و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان سقز از حضور پرشور مردم تقدیر و تشکر نمود.
در بخشی از این قطعنامه بر پذیرش آتش بس فوری، رفع محاصره غزه، تشکیل دادگاه بین المللی برای مجازات سران جنایتکار صهیونیست و آمریکا و قطع رابطه اقتصادی دول عربی با اسرئیل، تاکید شد.
این مراسم با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز، امامان جمعه و موقت، امام جمعه سابق، فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و اداری، روحانیان، خانواده های شاهد وایثارگر، دانشجویان، دانش آموزان، استادان و معلمان، قشر فرهنگی، بسیجیان، کارکنان ادارات، بازاریان ، اصناف و اقشار مختلف مردم ( برادران و خواهران) برگزار شد.