سه شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ , ۰۲:۳۹:۲۲
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۱۵ ساعت ۱۱:۰۴
لینک کوتاه مطلب:

گزارش سفر

فرودگاه سقز قلب تپنده توسعه منطقه است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان روز سه شنبه در راس هیاتی متشکل از مدیران کل ستادی و استانی برای شرکت در جلسات و بررسی روند پیشرف و وضعیت پروژه ها وارد سقز شد.
گزارش این سفر به شرح زیر است:
تاکید معاون استاندار کردستان بر تسریع در اتمام قطعات کریدوری در قطعه سقز- بوکان
کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در سفر یک روزه به سقز از عملیات اجرایی ساخت باند دوم جاده سقز – بوکان در مسیر کریدوری میاندوآب -کرمانشاه، بازدید و با اشاره به زمانبر شدن ساخت این مسیر بزرگراهی، از رییس شرکت ساخت و توسعه در حوزه استان کردستان، نماینده راهداری و پیمانکار خواست تا اتمام این قطعه تسریع شود.
وی همچنین در بازدید از تقاطع غیرهم سطح کنارگذر بر تامین روشنایی آن توسط شرکت توزیع برق و استاندارد سازی آن تاکید نمود.
حبیبی در بازدید از ساختمان آموزش فنی و حرفه ای سقز هم، خواستار از سرگیری ساخت این پروژه شد.
بازدید از پل تجاری، نشست با اعضای سازمان نظام مهندسی، شرکت در جلسات کمیسیون ماده ۵، شورای مسکن و بررسی پروژه های عمرانی از اهداف سفر یکروزه معاون استاندار به سقز بود.
‍ کلان پروژه های سقز با حضور معاون استاندار و چند مدیر کل استانی
آخرین وضعیت کلان پروژه های ناتمام شهرستان سقز با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، جمعی از مدیران کل استان و معاونان ادارات کل در فرمانداری بررسی شد.
در این نشست تخصصی، فرماندار سقز خواستار تسریع در اتمام طرحهای کلان، جذب اعتبارات ملی برای آنها و تلاش مدیران استانی و همچنین توجه ویژه ادارات کل به سقز شد.
جعفر توان با بیان اینکه شهرستان سقز، کلکسیونی از طرحهای ناتمام است، عنوان نمود: برای اتمام ۵۵ پروژه نیمه تمام ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
توان خطاب به مدیران کل راه و شهرسازی و فنی و حرفه ای، اظهار داشت: در حوزه فنی و حرفه ای، تکمیل ساختمان شماره ۲ از مصوبه های دور اول سفر رییس جمهور محترم از دغدغه های اصلی است.
وی خطاب به مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی و معاونان شرکت آب منطقه ای استان گفت: یکی از دغدغه های دیگر در شهرستان سقز، کمبود زمین برای سرمایه گذاری است که ضرورت دارد در بحث تملک زمین شهرک صنعتی شماره ۲ آب منطقه ای، مساعدت لازم داشته باشد.
فرماندار سقز همچنین، افزایش دیماند برق شهرک صنعتی شماره یک، تکمیل زیرساخت های ناحیه صنعتی صاحب و آماده سازی فاز دوم این ناحیه صنعتی را دغدغه ای جدی برشمرد.
جعفر توان در این جلسه خطاب به مدیر کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان کردستان هم خواستار تلاش برای جذب اعتبارات ملی جهت اتمام پروژه ۱۸ کلاسه سپیده، اتمام سالن شهید ترکمن، ۹ کلاسه کوهدشت، ۹ کلاسه سنگبران، تکمیل ۴ زمین ورزشی چمن مصنوعی ، احداث استخر دانش آموزی، آغاز به کار دوباره پروژه خیرساز جمشید میرزایی، ساخت مدرسه در تازه آباد از محل ستاد بازآفرینی شهری و تعریض معابر مدارس برای تسهیل در ترافیک شهری شد.
توان همچنین از رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خواست تا اعتبارات ویژه برای احداث کانال های انتقال آب اختصاص و عملیات سایت گلخانه چاغرلو آغاز شود.
وی از معاونان اداره کل ورزش و جوانان هم خواست تا با توجه به درنظرگرفتن اعتبارات مناسب برای هتل ورزش، این طرح در پاییز امسال به بهره برداری برسد.
فرماندار سقز در این جلسه تخصصی ویژه بررسی پروژه های عمرانی خواستار تقویت ضریب نفوذ برق کشاورزی، اتمام عملیات تبدیل کابل سیمی به کابل خودنگهدار، تامین برق تقاطع کنارگذر و  تکخوانی کنتور برق توسط شرکت توزیع برق استان شد.
جعفر توان از مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان هم خواست تا موزه مردم شناسی تکمیل، موزه شهر راه اندازی، کمپ گردشگری قلعه زیویه تکمیل و اعتبار برای حفاظت از قلعه تاریخی و باستانی زیویه تامین شد.
فرماندار سقز از نمایندگان شرکت آبفای کردستان خواست تا مجتمع های آبرسانی از جمله ایستگاه های آنها تکمیل، طرحهای آبرسانی روستاهای از جمله «بسطام، ماهیدر سفلی، تموغه، سیاهدر، بوبکتان، دره زیارت علیا»، تکمیل و تنش های آبی در تعدادی از روستاهای بخش مرکزی و همچنین آبرسانی محله تازه آباد، تکمیل شود.
جعفر توان با تقدیر از تلاش های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای آسفالت معابر آبادی ها، از معاون این نهاد در استان خواست تا تعهد ۶۴ هزار مترمربع آسفالت معابر به ۱۰۰ هزار مترمربع افزایش یابد.
جعفر توان همچنین خطاب به معاون شرکت آب منطقه ای، خواستار عمل به تعهدات این شرکت از جمله، احداث منابع و مخازن آب شهری شد.
وی یکی دیگر از دغدغه های اصلی شهرستان سقز را آسفالت راه های روستایی عنوان و از نماینده راهدای و حمل و نقل استان خواست تا با توجه به اینکه یک سوم اعتبارات شهرستان برای این حوزه در نظرگرفته شده، اعتبارات بیشتر ملی جذب گردد و پیمانکاران در اتمام پروژه های در دست اجرا، تسریع کنند.
فرماندار سقز همچنین از معاون شرکت فرودگاه های استان خواست تا طرح فرودگاه سقز تکمیل و برای افتتاح در دور دوم سفر رییس جمهور محترم آماده شود.
معاون استاندار: دولت در دور دوم سفر به کردستان، به سقز توجه ویژه خواهد داشت
تقدیر معاون استاندار کردستان از مطالبه گری فرماندار سقز
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در جمع مدیران کل، از مطالبه گری و پیگیری های مصرانه جعفر توان، فرماندار سقز تقدیر نمود.
کیومرث حبیبی با اشاره به وجود پروژه های ناتمام و غیر فعال در سالهای گذشته در شهرستان سقز از جمله ساختمان شماره ۲ فنی و حرفه ای  و تعدادی طرح دیگر اظهار داشت: اگر فعال سازی این پروژه هم اکنون در جریان قرار گرفته، نشان دهنده پیگیری مجدانه و مطالبه گرانه فرماندار سقز بوده است.
حبیبی با اشاره به خدمات و سرویس دهی فرودگاه سقز در آینده به تعدادی از شهرستان های استان کردستان و آذربایجان غربی، اتمام فرودگاه سقز را بسیار ارزشمند و آنرا محرک توسعه منطقه و دغدغه جدی دولت و مردم برشمرد.
معاون استاندار کردستان تصریح نمود: انتقال آب شهر سنندج، راه آهن سنندج- همدان و فرودگاه سقز سه پروژه کلان استان بوده است که مدیران همواره به جد برای اتمام آن تلاش نموده اند، الان انتقال آب به اتمام رسیده است و اتمام دو طرح دیگر فرایند خوبی را طی می کند.
وی ادامه داد: طرح فرودگاه سقز در ۸ ماه اخیر به صورت روزانه کنترل شده و این طرح جزو کلان پروژه هایی است که مشکل تامین اعتبارات مالی ندارد.
معاون استاندار کردستان با اشاره به در پیش بودن دور دوم سفر رییس جمهور محترم به استان، افزود: بخش عمده ای از پروژه های این سفر که قابلیت بهره برداری خواهند داشت در شهرستان سقز است.
وی خاطرنشان ساخت که در دور دوم سفر رییس جمهور محترم به استان کردستان، شهرستان سقز از نظر در نظرگرفتن اعتبار برای توسعه و آبادانی، فراتر از بُعد جمعیت به آن نگریسته خواهد شد.
بررسی ۵۱ پرونده شهرستان سقز در کمیسیون ماده ۵ استانی
در این جلسه که به ریاست حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و با حضور جعفر توان، فرماندار سقز، جمعی از مدیران کل و اعضای کمیسیون، ریس شورای اسلامی شهر و شهردار در دفتر فرماندار سقز برگزارشد، وی خواستار تسهیلگری ادارات کل برای رفع مشکلات و موانع حوزه شهرسازی شد.
وی همچنین بر رعایت اصول شهرسازی و ضرورت بهسازی بافت فرسوده شهری تاکید نمود.
فرماندار سقز: ساخت مسکن های ۱۱۹۷ واحدی تسریع شود
شورای مسکن استان کردستان به صورت ویژه با حضور اعضای استانی و با محوریت بررسی مشکلات نهضت ملی مسکن، مشکلات تعاونی های مسکن و روند ساخت و تولید مسکن در سقز برگزار شد.
در این جلسه که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در سالن ۲۹ گولان فرمانداری سقز برگزار و سایر شهرستان ها به صورت وبینار در آن شرکت نمودند، فرماندار شهرستان سقز خواستار تسریع در ساخت مسکن ۱۱۹۷ واحدی، تعیین تکلیف تعاونی های مسکن، تعیین تکلیف هزینه آماده سازی نهضت ملی مسکن ، واگذاری زمین به سرمایه گذار برای ساخت مجتمع تفریحی رفاهی پارک آبی، و واگذاری زمین برای راه اندازی دفتر سیمای کردستان و موزه شهر شد.
جعفر توان همچنین خواستار ساخت نهضت ملی مسکن در شهرهای صاحب و سنته، تعیین تکلیف زمین ها و تعاونی های پشت شهرک دانشگاه، رفع تداخل حریم با بستر  رودخانه بخشی از زمین های محدوده خیابان استاد شیرازی شد.
کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان هم تلاش های استانی و شهرستانی برای ارتقای رتبه استان از ۳۱ به ۶ کشوری در بحث نوسازی بافت فرسوده شهری و روستایی و واگذاری گروهی در طرح نهضت ملی مسکن را ستود و بر ادامه این تلاش ها تاکید نمود.
واگذاری زمین در بحث جوانی جمعیت، فرایند قرعه کشی زمین های ۱۱۲ هکتاری در سقز، ساماندهی مشاوران املاک، هزینه های آماده سازی زمین، تهیه طرح تفکیکی اراضی جدید، بررسی آخرین وضعیت شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، ضرورت ورود سایر بانک ها به بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن ، از دیگر مواردی بود که مطرح شد.
در دیدار با معاون عمرانی استاندار تاکید شد:
از توان مهندسان نظام مهندسی سقز در ساخت و سازها بیشتر بهره گرفته شود
رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان، در دیدار با حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار سقز، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کردستان، مدیر کل راه و شهرسازی و رییس سازمان نظام مهندسی استان، خواستار تدوین فرایندهای الکترونیک برای تسهیل و تسریع در نظارت های حوزه شهرداری، توزیع عادلانه واگذاری نظارت ها به مهندسان، استفاده بیشتر از ظرفیت نقشه برداری، ورود نظام مهندسی ساختمان به حوزه نظارت ساخت و سازها در نهضت ملی مسکن، بنیاد مسکن و شهرک صنعتی، بهره برداری از ساختمان ۷ طبقه نظام مهندسی و واگذاری کار به مهندسان بر اساس متراژ  شدند.