شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۰۹:۵۳:۴۵
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۶/۱۱ ساعت ۱۳:۱۶
لینک کوتاه مطلب:

فرماندار:کمبود زمین و منابع مالی، دو مانع بزرگ توسعه صنعت در شهرستان سقز

فرماندار سقز در نشست با جمعی از مدیران حوزه صنعت با اشاره به درخواست سرمایه گذاران مبنی بر سرمایه گذاری در سقز، عنوان نمود: کمبود زمین برای واگذاری در شهرک صنعتی قهرآباد، یکی از مشکلات اصلی است.

جعفر توان اظهار داشت: در راستای تامین زمین برای واگذاری به سرمایه گذاران، زمین شهرک صنعتی شماره ۲ در دست تملک است و منتظر جواب استعلام ادارات کل محیط زیست و آب منطقه ای هستیم.
توان همچنین عنوان نمود: واگذاری واحدهای در اختیار بانک ها، رفع مشکلات واحدهای نیمه فعال و فعال سازی واحدهای راکد از دیگر برنامه ها برای توسعه صنعت در شهرستان سقز است که نیازمند تلاش سرمایه گذاران هستیم.
▫وی با بیان اینکه کمبود منابع مالی از دیگر موانع است، ادامه داد: رفع مشکلات این حوزه، نیازمند همکاری جدی بانک ها و سرمایه گذاران است.
سعدون فتاحی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان سقز هم اظهار داشت: تعداد ۱۳۰ پروانه صادر شده است که ۷۸ واحد فعال ۱۶ واحد نمیه فعال ۱۷ واحد غیرفعال و پروانه ۱۹ واحد باطلا شده است.
رفع مشکلات واحدها با تعدادی از ادارات، پیگیری مصوبه های سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به سقز، برگزاری جلسات گفتگوی دولت و بخش خصوصی و اجرای عملیات افزایش دیماند برق شهرک صنعتی از دیگر مواردی بود که بحث شد.