شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۲:۰۷:۴۱
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۵/۲۷ ساعت ۱۲:۴۳
لینک کوتاه مطلب:

افتتاح سه مدرسه خیر ساز در سقز

فرماندار سقز در مراسم افتتاح مدرسه روستای "شقویف" که به همت شرکت مهندسی و ساخت کسراوند و موسسه خیریه موج مهربانی، ساخته شده، تلاش این خیران را ستود و اظهار داشت: نقش خیران در توسعه فرهنگی و رفع فقر فرهنگی، بسیار تاثیرگذار است.

جعفر توان با اشاره به کمبود فضای آموزشی و وجود تعدادی مدارس کانکسی و سنگی در روستاهای شهرستان، از خیران درخواست نمود که برای افزایش فضاهای استاندارد آموزشی، دانش آموزان را یاری دهند.
وی با بیان اینکه، پروژه های آموزشی خیران مدرسه ساز، در کمترین زمان به بهره برداری می رسند از اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان هم خواست تا این رویه برای سیستم اداری الگو باشد.
فرماندار سقز یکی از دغدغه ها را نبود استخر شنا برای دانش آموزان و جامعه فرهنگی، زمانبر شدن اتمام سالن شهید ترکمن و روند کند ساخت مدرسه ۱۸ کلاسه مهر برشمرد.
جعفر توان با عنوان اینکه، سقز دارای عقب ماندگی های تاریخی است، ادامه داد؛ این شهرستان از شاخص های دیگر چون آسفالت راه روستایی، آبرسانی و طرح هادی نیز با میانگین های استانی و کشوری فاصله دارد و ارتقای شاخص ها نیازمند تلاش جهادی است.
گفتنی است؛ مدارس خیر ساز روستاهای “کانی کبود، شقویف و قشلاق قاضی”، به بهره برداری رسید.
در ادامه لوح تقدیر استاندار کردستان برای تلاش های بنیاد موج مهربانی، توسط فرماندار به مدیر عامل این موسسه اهد شد و همچنین از تعدادی خیران و رییس مجمع خیران مدرسه ساز تجلیل به عمل آمد.