فرماندارسقز: راه محور توسعه/ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه راه در نظرگرفته می شود
به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان روز یکشنبه در این نشست با تشکر از راهداری استان و شهرستان، شرکت آب منطقه ای، تعدادی از معدن داران، شورای بخش، پیمانکاران و مشاوران حوزه راه روستایی، اعلام نمود: سال گذشته ۳۵ کیلومتر راه روستایی آسفالت شد که در تاریخ سقز کم سابقه بوده است.
توان افزود: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای حوزه راه، اعتبار در نظرگرفته شد که امسال ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
وی عنوان نمود: سقز از نظر میزان برخورداری از راه آسفالته در پایین جدول شهرستان های استان قرار دارد که بایستی این عقب ماندگی جبران شود که هدفگذاری امسال برای آسفالت راه های روستایی، مسیرهای زیر ۲ کیلومتر است که امیدواریم راه ۹ آبادی آسفالت شود.
وی ادامه داد: یکی از مطالبات جدی مردم روستاهای شهرستان سقز، آسفالت راه روستایی و یکی از مطالبات روستاهای پرجمعیت مسیر صاحب- یاپشخان، بهسازی و روکش آسفالت این مسیر است که امیدواریم هرچه زودتر مراحل اداری آن انجام و پروژه شروع شود.
فرماندار سقز افزود: یکی از اقدامات شایسته در حوزه راه سازی و آسفالت راه روستایی، آسفالت ۱۴٫۲ کیلومتر راه روستاهای حوزه سدچراغ ویس بوده که دارای پیشرفت مناسب است.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس هم بیان داشت: از اعتبارات در اختیار نماینده یک سوم آن به حوزه آسفالت راه روستایی اختصاص خواهد یافت.
بهزاد رحیمی افزود: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) با محورهای جاده، آب، مسکن و آب، اقدامات خوبی در دستور کار دارد که شاخص های بهره مندی این حوزه را تغییر خواهد داد و هدفگذاری قرارگاه، آسفالت ۲ هزار کیلومتر راه روستایی است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان هم بیان داشت: میزان برخورداری استان های کشور از راه آسفالته ۸۳ درصد که ۱۴ درصد از استان کردستان کمتر است.
فرزاد حسنی افزود: آسفالت راه روستایی، روکش مسیرها، خط کشی و تابلو علایم و نگهداری از ابنیه از ماموریت های این اداره کل است که امیدواریم اعتبارات شهرستانی در این حوزه ها افزایش یابد.
اعضای شورای بخش هم اعلام نمودند؛ ساخت دوربرگردان و زیرگذر در مسیر کریدور در حوزه سقز – بوکان، احداث پل های روستایی، تسریع در اتمام طرحهای آسفالت راه روستایی، اجرای کیفی پروژه ها، نگهداری از راه ها، جلوگیری از اضافه تُناژ کامیون ها و تریلی های حوزه معادن و شن و ماسه، از جمله دغدغه ها روستاییان است.