شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ , ۱۱:۱۳:۲۴
avatar avatar avatar
نوشته شده در ۱۴۰۲/۳/۲ ساعت ۱۶:۲۰
لینک کوتاه مطلب:

8 خانه بهداشت در روستاها در حال احداث است

نبود پزشک و فعالیت نامنظم بهورزان از دغدغه جدی روستاییان سقز است

فرماندار ویژه سقز اظهار داشت: نبود پزشک در مراکز جامع درمانی سلامت روستایی از جمله مراکز «زیویه و ایرانخواه» و فعالیت نامنظم بهروزان، دغدغه جدی مردم آبادی هاست.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری سقز، جعفر توان در نشست با معاون عمرانی، بخشداران و مدیر شبکه بهداشت و درمان، با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت در آبادی ها و دسترسی عادلانه به امکانات، خواستار جذب پزشک برای مراکز و تدوین برنامه منظم و نظارت مرکز بهداشت بر روند کار شد.
توان همچنین بر تسریع در اتمام ساخت خانه های بهداشت «آلتون سفلی، کانی نیاز، خیدر، کاکه سیاب، قلعه گاه شریف، حاج عبدل، درویان علیا و شمسه» و تکمیل خانه های بهداشت « پیر عمران و بله جر» و پیگیری ساخت سه مرکز جامع سلامت شهری در محلات، پیگیری زمین برای دانشکده پرستاری و فعالیت مداوم مرکز شیمی درمانی، تاکید نمود.
دکتر خسروپور، مدیرشبکه بهداشت و درمان هم با بیان اینکه به زودی، پزشک برای مرکز جامع سلامت روستایی «خورخوره» جذب می شود، از آغاز به کار ۲۵ بهورز در آینده نزدیک در روستاها خبر و گزارشی از ساخت ۷ خانه بهداشت در روستاها ارائه داد.
تامین دارو در بیمارستان ها و داروخانه مراکز جامع روستایی، تزریق آمپول توسط بهورزان، تعیین جایگاه فضولات حیوانی در روستاها، دفع بهداشتی زباله توسط شهرداری سقز و نظارت بیشتر بهداشت محیط بر مغازه های سطح روستاها و شهر صاحب از دیگر مواردی بود که مطرح شد.